دیدبان

جایی که فتنه گران جمعشان جمع شد!

جایی که فتنه گران جمعشان جمع شد!

دیدبان: گفته می شود رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درافطاری شب گذشته خود اصحاب رسانه را با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت کرده بود اما نگاهی به لیست مهمانان این افطاری و صحبت های مطرح شده در این جلسه و همچنین درخواستهایی که این افراد از هاشمی داشته اند نشان می دهد این افطاری نه یک افطاری معمولی برای اصحاب رسانه بلکه یک گردهمایی برای اصحاب فتنه بوده است.

به گزارش افکار نیوز از مجری مراسم گرفته که سابقه بازداشت های زیاد به دلیل مسایل امنیتی را در کارنامه خود دارد تا حضور افرادی چون مهدی خزعلی نشان می دهد هاشمی پیام مهمی برای گروههای سیاسی دارد . او می داند که با این گردهمایی تنها یک پیام از طرف مجمع تشخیص مصلحت نظام و شخص او به گرههای سیاسی مخابره می شود : فتنه گران در رسانه ها و همچنین کسانی که با حضور خود در رسانه ها در زمان فتنه ۸۸ بر آتش این فتنه دمیدند مستقیما از جانب هاشمی حمایت میشوند و از زندان سر از کاخ در می آورند.

البته این مسئله بارها در همان زمان و بعد از آن نیز در رسانه ها مطرح شده بود اما رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ گاه پاسخ درستی به دلیل حمایت خود از این اصحاب فتنه نداشت . او با این حال به نظر می رسد که بسیار جلوتر از فتنه گران در برخی رسانه ها اظهار نظر می کند چرا که یکی از حاشیه های جالب این مراسم ، گفت و گوی او با این افراد بوده است . هاشمی از اینکه مهمانانش با صراحت خواسته های خود را مطرح نمی کنند انتقاد کرده و از زبان پیچیده در لفافه آنها اظهار تعجب کرده بود.


هاشمی بارها در جمع های خصوصی در برابرخواست اصلی فتنه گران یعنی آزادی سران فتنه قرار گرفت اما این بار که افراد حاضر در این مراسم خواسته خود را به صورت علنی مطرح نکردند ، هاشمی خود دست به کار شد و آنطور که رسانه ها بیان کرده اند ، زبانی برای انتقاد از وضعیت موجود به کار برد که حاضران را شگفت زده کرده است . او از اجرایی نشدن قانون اساسی ، برخورد با برخی اصحاب فتنه در رسانه ها و همچنین وجود داشتن سانسور شدید در رسانه ها گفته بود و از طرفی عنوان کرده بود برخی ماموران امنیتی در دفاتر کار رسانه ها شنود می گذارند!




 


یکی دیگر از حاشیه های جالب این مراسم که نشان از توجه بیش

از پیش هاشمی به فتنه گران دارد ، گپ و گفت او با مهدی خزعلی یکی از مجرمان اصلی فتنه بود که بلافاصله بعد از آزادی در محل کار هاشمی رفسنجانی حاضر شده بود . او که به گفته وکیلش به خاطر اعتصاب غذا و بیم مرگ از زندان آزاد شده بود ، یکراست برای افطار به دفتر هاشمی دعوت شده بود و رییس مجلس تشخیص مصلحت نظام هم به شوخی به او گفت که از زندان و اعتصاب غذا و مرگ نجات پیدا کرده ای و یکراست به کاخ آمده ای!

همنشینی علی جنتی ، وزیر ارشاد با افرادی چون از مهدی هاشمی گرفته تا خزعلی و فواد صادقی و تعداد دیگری از خبرنگارانی که بارها در مواقع مختلف به دلایل امنیتی و تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بازداشت شده اند ، یکی دیگر از نکات قابل تامل این مراسم بود.

مجری مراسم البته در ابتدای این جلسه برای خبرنگاران دیگری که به دلیل اقدام علیه امنیت ملی در بازداشت هستند هم سنگ تمام گذاشت و اعلام کرد این افراد به زودی با واسطه گری حجت الاسلام هاشمی رفسنحانی و رییس جمهور آزاد می شوند .

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن