دیدبان

حمایت گروه بریکس از برنامه هسته ای ایران

حمایت گروه بریکس از برنامه هسته ای ایران

به گزارش دیدبان به نقل از تابناک ، سران پنج قدرت نوظهور جهان (گروه بریکس) در ششمین نشست سالانه خود در شهر فورتالزای برزیل،ضمن حمایت از حق ایران برای استفاده صلح آمیز ازانرژی هسته ای از مذاکرات ایران و پنج به علاوه یک حمایت کردند.
کارلوس برایس، استاد دانشگاه بوینوس آیرس در این زمینه به خبرنگار  واحد مرکزی خبر گفت: این نهادها مالی و پولی برای تقویت رشد اقتصادی و حتی کنترل بحران های مالی احتمالی این گروه کارساز خواهد بود. مثلا برای روسیه که توسط غرب به تحریم تهدید می شود مشکل گشا است.
سران روسیه ، چین ، هند، آفریقای جنوبی و برزیل در این نشست بانک توسعه و صندوق ذخیره بریکس را با یکصد و پنجاه میلیارد دلار تاسیس کردند.
این گروه همچنین ضمن حمایت از حق جمهوری اسلامی ایران برای استفاده صلح آمیز ازانرژی هسته ای از مذاکرات ایران و پنج به علاوه یک حمایت کردند.
گروه بریکس در روز دوم نشست خود با سران جامعه کشورهای امریکای جنوبی اوناسور گفتگو می کنند.
کارشناسان معتقدند که ایجاد نهادهای جدید مالی و پولی توسط بریکس، نقش بانک جهانی و صندوق بین المللی پول یعنی سلطه اقتصاد غرب برجهان را به چالش می کشد یعنی به طور خلاصه گروه بریکس در تلاش است تا ساختاری را بشکند که برندگان جنگ جهانی دوم بر جهان تحمیل کرده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن