دیدبان
ابابیل بالای سر تل آویو

نگرانی اسراییل ازموفقیت آمیز بودن ماموریت پهپادهای حماس

نگرانی اسراییل ازموفقیت آمیز بودن ماموریت پهپادهای حماس

به گزارش دیدبان به نقل از افکار ، صهیونیستها هیچ تصوری از میزان امکانات و تجهیزات نظامی حماس نداشتند . آنها فکر می کردند با بمباران غزه و در عوض پاسخ گرفتن چند موشک و راکت ، جنگ را به نفع خود پایان داده و البته انبارمهمات حماس را نیز خالی می کنند . این در شرایطیست که با وارد شدن جنگ به هفته دوم خود ، حماس هنوز هم با امکانات و تجهیزات نظامی بسیار پیشرفته ای ظاهر شده است .
به گزارش افکارنیوز به نقل از نیویورک تایمز ، حماس ، گروه نظامی ای که کنترل غزه را در دست دارد ، روز دوشنبه اعلام کرد که سه نمونه پهپاد ساخته شده توسط این گروه را که بر گرفته از نوع طراحی پهپاد ابابیل ۱ ایران است ،ساخته و به پرواز درآورده است . حماس اعلام کرده است دو نمونه از این پهپادها قابلیت حمله هوایی را نیز دارند .
حماس در عین حال تصویری از این پهپاد را هم منتشر کرده که در حال فیلمبرداری از تل آویو است . به نوشته نیویورک تایمز بر اساس تصاویر به دست آمده مشخص نیست که این پهپاد چه وزنی داشته ، چه اندازه ای دارد و چه تواناییهای خاصی دارد اما به گفته نشریه «جینز دیفنس» این پهپاد نمونه ای کامل از پهپاد ایرانی ابابیل است که می تواند مسافتی در حدود ۱۵۰ مایل را طی کرده و می تواند باری به میزان ۸۸ پوند را که می تواند شامل دوربین و یا مواد منفجره باشد ، حمل کند .

 


http://www.afkarnews.ir/images/docs/files/000349/nf00349531-1.jpg
برای مشاهده در ابعاد بزرگتر کلیک کنید


 


این گروه همچنین مطرح کرده است که تاکنون از دو فروند پهپاد خود سه حلقه فیلم از مراکز مهم و امنیتی تل آویو به دست آورده است . رژیم صهیونیستی برای مقابله با فشار روانی ناشی از انتشار این اخبار که به همراه فیلم مربوطه نیز منتشر شده است ، روز گذشته اعلام کرد که یکی از هواپیماهای بدون سرنشین حماس را مورد هدف قرار داده است اما آنطور که رسانه ها بیان کرده اند ، هنوز نتوانسته ادعای خود را ثابت کند و هیچ فیلم و عکسی در این خصوص منتشر نشده است .
رژیم صهیونیستی پیش از این نیز سعی کرده بود که قدرت موشکی و پهپادی حماس را زیر سوال ببرد . در اکتبر سال ۲۰۱۲ نیروی نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک پهپاد حماس را هدف قرارداده است اما نگفت که این پهپاد از کجا وارد سرزمینهای اشغالی شده و یا ساخته کدام کشور است . یک ماه یعد ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خسارات سنگینی به انبار پهپادهای حماس آورده است و فیلمی منتشر کرد که نشان می داد یک پهپاد مورد هجوم قرار گرفته و بعد یک انبار در اتش می سوزد اما این فیلم هیچگاه به تایید نیروهای سیاسی و امنیتی خبره در این خصوص نرسید چرا که اصلا مشخص نبود این انبار چیست و کجاست و یا چه چیزی در درون آن نگهداری می شود.
برد موشکهای حماس نیز افزایش یافته است
یکی دیگر از مواردی که باعث نگرانی شدید صهیونیستها شده است بالا رفتن میزان برد موشکهای حماس است . همانطور که در نقشه هم نشان داده می شود برد موشکهای حماس از موشکهایی که رد سال ۲۰۰۱ مورد استفاده قرار گرفته بود بسیار بالاتر رفته و هم اکنون حیفا و قلب تل آویو را هم هدف قرار می دهند .
رژیم صهیونیستی بر این باور بود با بحرانی شدن اوضاع سوریه و عراق راهی برای ورود موشکها به غزه وجود ندارد و حماس با بحران در انبارهای موشکی خود مواجه است . این بار اما حماس نشان داده که هیچ کمبودی در این زمینه ندارد و در عین حال به تکنولوژی ای دست یافته که میتواند موشک ها را از هرجایی که خواست ، به سمت تل اویو نشانه برود. با وجود اینکه طی یک هفته گذشته موشک های زیادی به سمت شهرهای مرزی اسراییل با فلسطین شلیک شده است ، نیروهای امنیتی و ارتش رژیم صهیونیستی نتوانسته اند محل این موشکها را پیدا کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن