دیدبان

سوال از وزیر اقتصاد بی نتیجه بود

سوال از وزیر اقتصاد بی نتیجه بود

به گزارش دیدبان به نقل از دانا ، روز سه شنبه هفته گذشته ۱۷ تیرماه وزیر امور اقتصاد و دارایی در پاسخ به سوال محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در خصوص تخصیص نیافتن وام ازدواج از سوی شبکه بانکی، در مجلس حاضر شد؛ وی متوازن نبودن منابع و مصارف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را عامل مشکلات بوجود آمده در پرداخت وام ازدواج عنوان کرد و به نمایندگی از بانک مرکزی متعهد شد تا دو ماه آینده این مشکل برطرف شود.
در همین رابطه مجتبی رحماندوست عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی دانا، اظهار داشت: از صحبت های آقای وزیر نباید انتظار داشته باشیم که تا دوماه آینده اتفاق جدیدی بیفتد.
وی افزود: آقای وزیر گفت بعد از دو ماه نتایچ بررسی خود را اعلام می کند؛ متاسفانه یکی از همکاران بنده طی مصاحبه ای اشتباه برداشت کرده بود و گفته بود که دو ماه بعد وام ازدواج پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه نظام بانکی نهادی است که مجلس نمی‌تواند درباره آن سوال مطرح کند، گفت: ساختار بانک مرکزی و ساختار ارتباط نظام بانکی کشور بگونه ای نیست که مسئولان بخواهند پاسخ گوی نمایندگان مجلس باشند در صورتی که ما در دولت گذشته هم شاهد بودیم که وزیر اقتصاد و دارائی آقای حسینی چندین بار به مجلس آمده و در پاسخ به نمایندگان به صراحت گفت اینها به من مربوط نیست.
رحماندوست سوال از وزیر اقتصاد را بی نتیجه دانست و گفت: سوال از وزیر اقتصاد در مجلس بی نتیجه بود و این پرسیدن هیچ نتیجه ای ندارد.
وی افزود: از آنجاییکه بانک مرکزی متولی پرداخت وام ازدواج به جوانان است مجلس نمی‌تواند در این باره از آن سوال داشته باشد و اگر بخواهد در مورد وام ازدواج از بانک مرکزی پرسشی شود، باید ‌از رئیس‌جمهور بپرسیم که سوال از رئیس جمهور هم هزینه بر است و از طرفی در تاریخ کشور اینچنین اتفاقی خیلی نادر است، ولی در حال حاضر در رویه اداری کشور وزارت اقتصاد و دارائی پاسخگوی امور بانکی کشور است و این کار غلطی نیست.
وی گفت: آقای وزیر اقتصاد هرچه سریع تر برای برطرف کردن مشکلات پرداخت نشدن وام ازدواج جوانان اقدام کند؛ در حال حاضر درباره اختلاس‌های بانکی که صورت می گیرد کلی بحث و وقت گذاشته می شود در صورتی که هیچگاه موضع گیری صحیح وشفافی درباره وام ازدواج از سوی نظام بانکی گرفته نمی شود؛ به هر صورت بنده همه مشکلات و کوتاهی ها که در پرداخت نشدن وام ازدواج به وجود آمده را به گردن نظام بانکی کشور می دانم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران