دیدبان

احیای دریاچه ارومیه در چه مرحله ایست؟

احیای دریاچه ارومیه در چه مرحله ایست؟

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، "قربانعلی سعادت" استاندار آذربایجان غربی درباره آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و تلاشها برای احیای این دریاچه گفت: پکیج کاملی از سوی کمیته احیای دریاچه ارومیه در ۲۵ بند به دولت ارائه شده که ۲۴ بند از آن مورد تصویب قرار گرفته است.
وی افزود: ما منتظر هستیم با توجه به تصویب مصوبات لازم برای احیای دریاچه ارومیه در دولت، بودجه این مصوبات ابلاغ شود تا اقدامات اجرایی را در زمینه احیای دریاچه آغاز کنیم.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ما نسبت به بهبود وضعیت دریاچه ارومیه امیدوار هستیم، خاطرنشان کرد: در صورتی که پروژه‌های فعلی با ابلاغ بودجه لازم اجرایی شوند، کمیته احیای دریاچه ارومیه تا دو سال آینده در جهت تثبیت وضعیت این دریاچه اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
وی اظهارداشت: پس از تثبیت وضعیت فعلی دریاچه ارومیه طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تیم کارشناسی در بازه زمانی مشخص تا سقف ۱۰ سال در جهت احیای دریاچه وارد عمل خواهد شد.
سعادت در پایان ابراز امیدواری کرد که با تصویب بودجه لازم از سوی دولت و با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان همچون سازمان آب، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست در جهت احیای دریاچه ارومیه اقدامات مثمرثمری انجام شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن