دیدبان

جزئیات درآمد سالانه خانوارها در ۳۱ استان

جزئیات درآمد سالانه خانوارها در ۳۱ استان

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، نتایج طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوارهای شهری مرکز آمار ایران در سال ۹۰ تا ۹۲ نشان می‌دهد، در میان ۳۱ استان کشور تنها ۴ استان رشد هزینه خانوار آنها در سال ۹۲ نسبت به ۹۱ منفی بوده است.
* رشد منفی هزینه خانوار ۴ استان در سال گذشته
براساس این گزارش رشد هزینه یک خانوار شهری در استان اردبیل نسبت به سال ۹۱، ۰.۵- بوده است همچنین زنجان ۰.۷- ، لرستان ۱.۲- ،همدان ۶.۵- بوده است.
* بیشترین رشد هزینه خانوار در سال ۹۲ برای ایلام و بوشهر
به غیر از این ۴ استان رشد هزینه‌ خانوار در این سال نسبت به سال ۹۱ مثبت بوده است و بیشترین رشد مربوط به استان ایلام با ۷۹.۷، بوشهر با ۵۱.۷ و خراسان جنوبی با ۳۸.۸ درصد هزینه‌های خانوار رشد نشان می‌دهد.
* بالاترین هزینه خانوار مربوط به تهران و چهارمحال
براساس این گزارش بالاترین هزینه‌ها مربوط به استان‌های تهران، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بوده که به ترتیب ۲۷۴ میلیون و ۶۳۸ هزار ریال ، ۲۳۵ میلیون و ۳۰۱ هزار ریال و ۲۲۱ میلیون و ۸۴۰ هزار ریال است.
* کمترین هزینه خانوار شهری برای همدان و کرمان
همچنین کمترین هزینه یک خانوار شهری مربوط به استان‌های همدان با ۱۳۰ میلیون و ۹۸۴ هزار ریال، کرمان ۱۴۲ میلیون و ۸۸۵ هزار ریال و یزد ۱۴۳ میلیون و ۶۵۹ هزار ریال در نظر گرفته شده است.
* پردرآمدترین خانوارها در کدام استان‌ها هستند
این گزارش نشان می‌دهد، بیشترین درآمد خانوار در سال ۹۲ مربوط به استان‌های تهران، خوزستان و البرز به ترتیب با ۲۸۵ میلیون و ۹۹۰ هزار ریال ، ۲۲۵ میلیون و ۶۱۴ هزار ریال و ۲۱۴ میلیون و ۳۹۵ هزار ریال است.
* استان مرکزی کمترین درآمد خانوار شهری را دارد
بر این اساس کمترین درآمد خانوار در استان‌ها نیز مربوط به استان مرکزی با ۱۴۵ میلیون و ۱۳۶ هزار ریال، کرمان ۱۴۶ میلیون و ۱۱۲ هزار ریال و زنجان ۱۵۱ میلیون و ۲۹۱ هزار ریال در زمره کمترین درآمد خانوارها هستند.
* اختلاف یک میلیونی درآمد خانوار در دو استان کشور
براین اساس متوسط درآمد یک خانوار شهری در استان تهران با بیشترین میزان درآمد حدود ۲ میلیون ۳۸۲ هزار تومان و کمترین میزان درآمد در استان مرکزی بوده که حدود یک میلیون و ۲۱۰ هزار تومان است و اختلاف یک میلیون و ۱۷۲ هزار تومانی سطح درآمد در دو استان کشور را نشان می دهد.
* رشد منفی درآمد خانوار شهری دو استان
همچنین این آمارها نشان می‌دهد درآمد خانوار شهری دو استان نسبت به سال ۹۱ رشدی و منفی بوده که مربوط به استان فارس با ۶.۳- و استان گلستان ۱.۳- است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران