دیدبان

داعش چگونه افسران سابق حزب بعث را علیه مالکی بسیج می کند؟

داعش چگونه افسران سابق حزب بعث را علیه مالکی بسیج می کند؟

دیدبان: معاون فراری صدام در پیامی صوتی که ادعا می شود متعلق به اوست ، ضمن فراخواندن مردم عراق به آزادسازی کشورشان و همچنین بغداد ، از اقدامات نیروهای نظامی داعش در عراق تقدیر و تشکر کرد .

به گزارش افکارنیوز،این پیام صوتی که در سایت اینترنتی حزب بعث عراق منتشر شده ، گفته می شود منتسب به ابراهیم الدوری معاون صدام است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون تحت تعقیب نیروهای امنیتی آمریکا قرار دارد . به گزارش رویترز، با وجود اینکه قبل از این گفته میشد دوری به دلیل فرتوت بودن سلامتی اش را از دست داده و در وضعیت سلامتی بسیار بدی قرار دارد، باز هم او رهبری نیروی نظامی حزب بعث یعنی ارتش «نقشبندی» را که در بسیاری از عملیات های نظامی دوش به دوش اعضای داعش با نیورهای دولتی عراق جنگیده اند، بر عهده دارد .

در این پیام صوتی ابراهیم الدوری خطاب به مردم عراق بیان کرده : «به ارتشی بپیوندید که تاکنون نیمی از عراق را آزاد کرده است.»
او همچنین در این پیام افزوده است :«آزادسازی بغداد دور از دسترس نیست . همه باید در این مسئله مشارکت داشته باشند و به آزادسازی این کشور بیاندیشند چرا که بدون آزادی هیچ عزت و افتخاری برای اعراب وجود ندارد .»

حمله اسلامگرایان افراطی به نقاط مختلف عراق تا حدود زیادی در مناطق شمالی و غربی این کشور کم شده است . در این نوار ۱۵ دقیقه ای ، دوری تروریست های تکفیری را قهرمانان و شوالیه های القاعده و دولت اسلامی شام وعراق عنوان کرده است .

این در حالیست که در آخرین اخبار مربوط به شهرهای تصرف شده توسط داعش ، عنوان شده که این گروه نظامی ، با تصرف شهرهای شمالی این کشور دست به بازداشت گسترده افسران سابق حزب بعث زده است .

گفته می شود دلیل این کار ناراحتی رهبران داعش از همکاری نکردن اعضای این حزب با این گروه تروریستی افراطی بوده است . نزدیکان و وابستگان این افراد بیان کرده اند بسیاری از این افسران سابق به دلیل تهدید جان خانواده هایشان مجبور به حضور نظامی دراین گروه شده و باید علیه دولت مالکی بجنگند .

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن