دیدبان

پرهیزهای غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان

پرهیزهای غذایی مناسب در ماه مبارک رمضان

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، سید جواد علوی گفت: شام همراه با آب و مایعات از قبیل آب میوه‌ها مضر است، اگر شام افطاری سبک خورده شود 1،5 ساعت بعد از آن مصرف آب میوه‌های طبیعی تا پاسی از شب اشکالی نخواهد داشت و موجب نفخ و کسالت نخواهد شد.

به گفته وی همیشه و به خصوص در ماه مبارک رمضان آب و مایعات را در حالت ایستاده در شب مصرف نکنید، بنشینید و بنوشید و مایعات را لاجرعه و یکباره ننوشید بلکه آرام آرام و به حالت مکیدن مصرف شود.

این کارشناس طب سنتی افزود: چای کم رنگ بلامانع است ولی چای پر رنگ خوب نیست. هرگز از مرغ های ماشینی به خصوص در ماه مبارک رمضان استفاده نکنند. خروس خانگی، مرغ خانگی، تخم مرغ خانگی مناسب است. حتی یک چهارم میزان مصرف گوشت خانگی مناسب است. حتی یک چهارم میزان مصرف گوشت خانگی یا چند مرغ ماشینی از لحاظ تأمین قوت و سلامتی برابری می‌کند.  مصرف کبک، بوقلمون، شتر مرغ، بلدرچین، گنجشک که در بسته بندی های یخ زده استفاده می شود بلامانع است.

علوی اضافه کرد: از محصولات پاستوریزه خصوصاً در ماه مبارک رمضان به هیچ وجه استفاده نکنید، شیر طبیعی مصرف کنید؛ شیر گاو غیر پاستوریزه پس از 5 دقیقه جوشیدن هیچ خطری ندارد.    

وی بیان داشت: با شیر طبیعی ماست درست کنید و ماست را با پودر زنیان و پونه مخلوط کنید و در کیسه قرار داده تا آب آن کاملاً چکیده شود. این ماست چکیده را برای ماه مبارک رمضان در یخچال نگهداری کنید و هر بار مقداری از آن را با آب جوشیده به صورت دوغ و یا به همان شکل در سفره افطاری بگذارید. (اگر به صورت دوغ مصرف شود باید 1،5 ساعت بعد از غذا مصرف شود نه زودتر!)

این کارشناس طب سنتی گفت: به طور کلی از مصرف ماکارونی، سویا، سوسیس، کالباس، چیپس، پفک، فست فودها، نوشابه ها و نوشیدنی های صنعتی، آب میوه های بسته بندی و کنسروها، روغن های جامد و مایع نباتی، محصولات پاستوریزه و مرغ های ماشینی و گوشت گاو و سرخ کردنی خودداری کنند خصوصاً در ماه مبارک رمضان پرهیز کنید.

علوی یادآور شد: از مصرف غذاهای ناسازگار تأکیداً در ماه مبارک رمضان خودداری کنید. اگر سر سفرۀ افطاری یا سحری ماست باشد نباید در غذا مرغ و تخم مرغ به کار رفته باشد؛ همین طور همزمان با ماست ترب و برگ ترب مصرف نشود.

وی خاطرنشان کرد: ماست و باقالا، ماست و سرکه، ماست و ماهی، سرکه و برنج، سرکه و ماهی، شیر و ماهی، شیر و انجیر، شیر با غذای چرب، انگور با چربی و گوشت، کبوتر بچه با پیاز، پونه و پیاز، سیر و خردل، انار و هریسه، جمع این مواد با هم ناسازگاری دارند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران