دیدبان

فردا ؛ آخرین مهلت ثبت‌نام ارشد ناپیوسته مجازی

فردا ؛ آخرین مهلت ثبت‌نام ارشد ناپیوسته مجازی

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، ثبت‌نام آزمون دوره‌های متمرکز کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی (ویژه شاغلان) و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۹۳ تا فردا یکشنبه ۲۲ تیرماه ادامه دارد. تا ۸ صبح امروز تعداد ۳ هزار و ۲۲۱ داوطلب برای شرکت در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، این آزمون در ۶ گروه آموزشی و ۱۰۸ کدرشته امتحانی شامل ۳۲ کدرشته امتحانی علوم انسانی، ۱۴ کدرشته امتحانی علوم پایه، ۲۳ کدرشته امتحانی فنی و مهندسی، ۲۴ کدرشته امتحانی کشاورزی و منابع طبیعی، ۹ کدرشته امتحانی هنر و ۶ کدرشته امتحانی دامپزشکی برگزار می‌شود.
شرایط و ضوابط مربوط به کدرشته‌های امتحانی نیز در دفترچه راهنمای آزمون درج شده و دفترچه آزمون بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است.
داوطلبان براساس علاقه می‌توانند منحصرا در یک کد رشته ثبت‌نام کرده و در آزمون شرکت کنند.
تمام فارغ‌التحصیلان دوره کارشناسی مورد تایید بدون توجه به نوع مدرک تحصیلی می‌توانند در این آزمون در کدرشته‌های اعلام شده (به جز کدرشته امتحانی که شرط عنوان مدرک تحصیلی در آن مشخص و در جدول امتحانی درج شده است) شرکت کنند.
تحصیل در دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی منوط به قبولی در دوره‌های ورودی و گذراندن دوره پیش‌نیاز است که هزینه دوره‌های پیش‌نیاز نیز از سوی دانشجویان پرداخت می‌شود هر داوطلب باید برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش مراجعه و برای دریافت دفترچه راهنما اقدام کند.
داوطلبان باید دفترچه راهنما را به طور کامل مطالعه کنند زیرا با توجه به اینکه در برخی رشته‌ها پذیرش در پردیس‌ها و رشته‌های مجازی صورت نمی‌گیرد داوطلب باید پیش از خرید کارت اعتباری از وجود رشته مورد نظر خود مطمئن باشد و مدارک و اطلاعات مورد نیاز را آماده کند.
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود داوطلب باید به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب با مراجعه به سایت سازمان سنجش وجه ثبت‌نام را پرداخت کرده و سپس نسبت به تکمیل پیش‌نویس تقاضانامه آزمون اقدام کند.
داوطلب باید پس از کنترل اطلاعات تکمیلی در فرم پیش‌نویس تقاضانامه و اطمینان از صحت اطلاعات تا پایان یکشنبه ۲۲ تیرماه برای ثبت‌نام اقدام کند.
سطح سوالات اختصاصی در حد دانش و تحصیلات فارغ‌التحصیلان کارشناسی و مطابق با فهرست برنامه‌های مصوب شورای عالی برنامه‌ریزی شده است، در سه زبان عمومی نیز در تمام رشته‌ها زبان انگلیسی با ضریب یک در نظر گرفته شده است.
کد و نام رشته و مواد امتحانی و ضرایب دروس در جداول مربوط به تفکیک گروه آزمایشی درج شده و کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط نیز از روز چهارشنبه ۱۹ شهریورماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.
شایان ذکر است، بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون متمرکز دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته مجازی (ویژه شاغلان) و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سال ۹۳ در روز جمعه ۲۱ شهریور امسال در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن