دیدبان
آیت الله کعبی:

نشان عدالت، برازنده آیت الله گیلانی بود

نشان عدالت، برازنده آیت الله گیلانی بود
به گزارش دیدبان به نقل از 598، حضرت آیت الله حسین کعبی در گفت و گو با خبرنگار سرویس دین و اندیشه پایگاه 598  به ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله محمد محمدی گیلانی پرداخت و ابراز داشت: آیت الله  محمد محمدی گیلانی عمرشان را وقف اسلام، مکتب اهل بیت، نهضت امام و خدمت به نظام و ملت کردند.
 
وی افزود: ایشان از پیشکسوتان مبارزه از اوایل نهضت و همراه امام بوند و همچنین از مدرسان بزرگ حوزه علمیه در فلسفه، فقه، اخلاق، به شمار میرفتند. 
 
این عضو جامعه مدرسین ادامه داد: آیت الله گیلانی از اوایل انقلاب عضو شورای عالی قضائی بودند و بعدها رئیس دیوان عالی کشور شدند و مدتی نیز دبیر شورای نگهبان بودند؛ مدتی نیز عضو مجلس خبرگان شدند که فعالیت و کارنامه پر کاری را داشته اند. 
 
وی با اشاره به خصائص اخلاقی ایشان ابراز کرد: ما به جز اخلاص، قاطعیت و عدالت چیزی از ایشان ندیدیم و به حق ایشان لایق نشان درجه یک عدالت بودند.ایشان این نشان را به خاطر خدمات ارزنده ای که داشته اند دریافت کردند.
 
عضو شورای نگهبان تصریح کرد: ایشان جز شخصیت های ماندگار نظام و حوزه علمیه هستند و در حافظه ها خواهند ماند. 
 
این استاد حوزه در پایان تصریح کرد: از آیت الله محمدی گیلانی تالیفات ارزشمندی نیز به جای مانده که چاپ شده. اینها کتب ارزشمندی است و از نظر علمی بسیار مفیدند.
 
گفتنی است برخی از کتاب هایی که آیت الله گیلانی تالیف نموده اند، عبارت است از:  قضا و قضاوت در اسلام،  حقوق کیفری در اسلام، شرح زیارت اربعین، شرح مناجات شعبانی،  المعاد فی الکتاب و السنه، الامامه و الخلافه فی الکتاب و السنه، شرح زیارت امین الله،  تکملة شوارق الالهام و حدیث الطلب و الارادة.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن