دیدبان

بازتاب گسترده بیانات رهبری در رسانه‌های جهان

بازتاب گسترده بیانات رهبری در رسانه‌های جهان

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد، رهبر معظم ایران با رد فشار آمریکا و متحدانش در گفتگوهای هسته ای جاری در وین برای مجبور کردن ایران به سازش، گفت: غرب به دنبال محدود کردن برنامه غنی سازی اورانیوم ایران است.
آیت الله علی خامنه ای گفت: ایران باید در صورت باقی ماندن تحریمها، برنامه داشته باشد تا در برابر تهدیدهای خارجی ایمن بماند.
این خبرگزاری در پایان گزارش داد: مقامات ایران و شش قدرت جهانی شامل پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان، می‌گویند هنوز درباره محدودیت‌هایی که ایران حاضر است در قبال لغو کامل تحریمها آنها را بپذیرد، اختلاف وجود دارد که بزرگترین آنها همچنان غنی سازی اورانیوم است.
خبرگزاری رویترز گزارش داد رهبر معظم ایران درباره فریبکاری آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داد. آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران گفت آمریکا و اسراییل برای وادار کردن ایران به سازش بر سر برنامه هسته ای خود نقش "پلیس خوب و پلیس بد" را بازی می کنند. رهبر ایران در مراسم افطار با تنی چند از مسئولان نظام گفت: آنها به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار اسراییل می خواهد به ایران حمله کند و آمریکا با آن مخالفت می ورزد، این شیوه پلیس خوب پلیس بد است؛ اما من این را با صدای بلند می گویم : اگر آنها به ایران حمله نمی کنند به این خاطر است که بهایی سنگین تر بابت آن خواهند پرداخت؛ دشمن هیچ گزینه دیگری جز تهدید و تحریم در اختیار ندارد.
رهبر ایران افزود : "همه باید بدانند من از دولت حمایت کرده و برای کمک به آن از هیچ تلاشی مضایقه نخواهم کرد؛ من به گروه مذاکره کننده هسته ای ایران نیز اعتماد کامل دارم و مطمئن هستم آنها اجازه نخواهند داد حقوق ما پایمال شود."
شبکه تلویزیونی پرس تی وی هم گزارش داد رهبر معظم ایران، تعطیلی تاسیسات اتمی فردو را رد و تاکید کرد توسعه و تحقیقات اتمی ایران باید در مذاکرات هسته‌ای جاری محترم شمرده شود.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد آیت الله علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه با حمایت از مذاکره کنندگان هسته ای کشورش، گفت آنها در مذاکرات با قدرت های جهانی از حقوق ملت ایران دفاع می کنند.
رهبر ایران گفت : "ما به گروه مذاکره کننده خود اعتماد داریم و مطمئن هستیم آنها اجازه نخواهند داد حقوق ملت ایران در زمینه انرژی هسته ای پایمال شود."
آیت الله خامنه ای فرمود: در مذاکرات هسته ای، باید به نیازهای آینده کشور توجه داشت. ایشان افزود قدرت های جهانی در نهایت از خواسته های خود دست برمی دارند و می پذیرند که تهران به برنامه هسته ای خود ادامه دهد.
شبکه تلویزیونی المیادین هم گزارش داد: آیت الله علی خامنه ای رهبر ایران تاکید کرد این کشور در آینده به صد و نود هزار دستگاه سانتریفوژ نیاز خواهد داشت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن