دیدبان
فرمولهای دهه هفتادی برای دهه نود:

چرا تندروها از طرح استیضاح وزیر علوم می ترسند؟

چرا تندروها از طرح استیضاح وزیر علوم می ترسند؟

دیدبان: وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری این هفته به دلیل عدم پاسخ گویی به مطالبات و سوالات نمایندگان در مورد عزل و نصبهای صورت گرفته در این وزارتخانه راهی مجلس می شود.
او که یکبار به همین دلیل از مجلس کارت زرد گرفته ، این بار قرار است به طور جدی تری مورد مواخذه قرار بگیرد که چرا در عزل و نصبهای خود در خصوص روسای دانشگاه و معاونانش به گونه ای عمل کرده که دانشگاه به پادگان سیاسی احزاب و جناحهای سیاسی تبدیل شود .

به گزارش افکار نیوز ، دولت جدید پس از تشکیل با معرفی میلی منفرد در معرض آزمون مجلس قرار گرفت . از همان ابتدای مطرح شدن نام میلی منفرد که یکی از اساتید تندروی جناح اصلاحات در دانشگاهها بود و در ماجرای فتنه ۸۸ کلاسها و امتحانهای خود را تعطیل کرده بود ، نمایندگان به روحانی هشدار دادند که جریانی سعی دارد با در دست گرفتن فضای دانشگاهی بار دیگر خاطرات خود در تیرماه سال ۷۸ را تکرار کرده و فضای دانشگاهها را از فضای علم و درس به سمت جنجالهای سیاسی ببرد

بقای اصلاح طلبان افراطی در بلوا و آشوب خلاصه شده است. آنها وقتی می توانند به حیات سیاسی خود ادامه دهند که استراتژی " فشار از پایین ، چانه زنی از بالا " را بخوبی در کف دانشگاه اجرا کنند. آنگاه دانشجوی بخت برگشته می شود "پیاده نظام" افراطیون! با مطرح شدن طرح استیضاح وزیر علوم ، تلاش بی سابقه ای از سوی عده ای از اصلاح طلبان برای عدم تصویب این طرح صورت گرفته که این تلاشها حتی با تهدید رییس مجلس نیز همراه بوده است.

اصلاح طلبان تند رو بر اساس یک فرمول قدیمی دهه هفتادی بر این عقیده اند که نفوذ در دانشگاهها سکوی پرتابی برای تسخیر مجلس و سایر نهادهای حکومتی و از طرف دیگر اهرم فشاری برای تاثیر گذاری بر حاکمیت است .
با وجود هشدارها و نصیحت های رهبر معظم انقلاب در مورد جناحی شدن فضای دانشگاهها که چند روز پیش بیان شد ، حالا تندروهای اصلاح طلب به این نتیجه رسیده اند که احتمالا مجلس به سرعت کار رسیدگی به طرح استیضاح فرجی دانا را آغاز می کند و با توجه به اینکه وزیر بارها توصیه های نمایندگان را جدی نگرفت و به کارهای سیاسی خود در وزارتخانه مشغول شد ، احتمال عزل او و گرفتن کارت قرمز از مجلس بسیار زیاد است.
آنها می ترسند با ازدست دادن این وزارت خانه دیگر نتوانند با تحریک احساسات پاک جوانان دانشجو  دست به تنش و امتیاز گیری از دولت روحانی بزنند.
بقای اصلاح طلبان افراطی در بلوا و آشوب خلاصه شده است. آنها وقتی می توانند به حیات سیاسی خود ادامه دهند که استراتژی " فشار از پایین ، چانه زنی از بالا " را بخوبی در کف دانشگاه اجرا کنند. آنگاه دانشجوی بخت برگشته می شود "پیاده نظام" افراطیون!

افراطیون اصلاح طلب برای "تحریک" جوان دانشجوی پاک سرشت، "محرک" می خواهند و "محرک" را باید به دانشگاه تزریق کرد.
حالا وزیر علوم برای آنها حکم "مرگ و زندگی" دارد!

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن