دیدبان

ابلاغ قانون موافقت‌نامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری ایران و بروندی

ابلاغ قانون موافقت‌نامه حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری ایران و بروندی

به گزارش دیدبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور قانون موافقت‌نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بروندی را ابلاغ کرد.

این قانون در راستای اجرای اصل 123 قانون اساسی در تاریخ 18/3/1393 در مجلس تصویب شده بود و در تاریخ 28/3/1393 به تایید شورای نگهبان رسیده و در تاریخ 11/4/1393 از سوی رئیس‌جمهور جهت اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده است.

در این ابلاغیه آمده است با توجه به اصل 125 قانون اساسی اجرای مفاد موافقت‌نامه منوط به انجام تشریفات امضاء و ترتیبات مندرج در ماده 15 موافقت‌نامه می‌باشد.

پیوست:

ماده15  موافقت‌نامه:

1-این موافقت‌نامه طبق قوانین و مقررات هر یک از طرف‌های متعاهد به تصویب مراجع صلاحیت‌دار آنها خواهد رسید.

2-این موافقت‌نامه سی روز پس از تاریخ ارائه آخرین اطلاعیه هر یک از طرف‌های متعاهد به طرف متعاهد دیگر مبنی بر اینکه اقدامات لازم را طبق قوانین و مقررات خود درباره لازم‌الاجرا شدن این موافقت‌نامه به عمل آورده است برای مدت ده سال به موقع اجرا گذارده خواهد شد پس از مدت مزبور این موافقت‌نامه همچنان معتبر خواهد ماند مگر آنکه یکی از طرف‌های متعاهد فسخ آن را به طور کتبی به اطلاع طرف متعاهد دیگر برساند که در این صورت موافقت‌نامه شش ماه پس از اعلام مزبور فسخ شده تلقی می‌گردد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن