دیدبان

کارشکنی‌های طرف مقابل کاربرد تحریم‌ را بی اثر می کند

کارشکنی‌های طرف مقابل کاربرد تحریم‌ را بی اثر می کند

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، محمد رضا محسنی ثانی با اشاره به روند طولانی مذاکره ایران و5+1، اظهار کرد: در این مذاکرات ایران چیزی را از دست نمی‌دهد واگر این مدت شش ماهه تمدید شود،طبیعی است که فعالیت‌ها کمتر می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سیر طولانی روند مذاکرات، افزود: حتی اگر زمان مذاکرات هم طولانی شود و در شش ماهه دوم هم به نتیجه نرسیم، ما بازهم مسائل خودمان را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اهداف ایران در این مذاکرات، تصریح کرد: ایران در همه حال برای تحقق آرمان‌های خود تلاش می‌کند و ذره ای از موقعیت خود عقب نشینی نمی‌کند، حتی اگر در این مذاکرات نتیجه ای هم حاصل نشود، ایران یک درصد از مواضع خود کوتاه نمی‌آید.

محسنی ثانی با بیان این که بی نتیجه ماندن نتیجه مذاکرات برابر با شکست ایران نیست، عنوان کرد: با توجه به کارشکنی‌هایی که طرف مقابل انجام می‌دهد کاربرد تحریم‌ها بی اثر می‌شود و همان مسئله ای که در مذاکرات اولیه به وجود آمد و سبب تأخیر روند مذاکرات شد، سبب شد تا افکار عمومی در برابر آن‌ها مواضعی سخت اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره بیداری افکار عمومی دنیا، گفت: اگر طرف مقابل به کارشکنی‌های خود ادامه دهد نه تنها از سوی ایران بلکه از سوی افکار عمومی بیدار دنیا مورد مواخذه قرار می‌گیرد و اگر این این شکست در مذاکره با کارشکنی‌های آمریکا و هم پیمانانش انجام شود، رویکرد دنیا عوض می‌شود و ایران زیر بار تحریم‌ها نمی‌رود.

وی با اشاره به هوشیاری ایران، بیان کرد: اگر غرب در صدد فریب ایران باشد، دیوار تحریم‌ها ترک می‌خورد و روزنه‌های عدم تابعیت از آمریکا و هم پیمانمانش به وجود می‌آید.

محسنی ثانی با اشاره به فعالیت‌های غیر انسانی گروهک داعش و تهدید آن برای ایران، خاطرنشان کرد: این گروه، شاید در رویکرد تبلیغاتی خود این گونه بیان کنند و گزافه گویی کنند که هدفشان ایران است، اما این گروه حقیرتر از آن است که ذره ای تهدید برای ایران محسوب شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن