دیدبان

تهدید آمریکا به قطع مذاکرات!

تهدید آمریکا به قطع مذاکرات!

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضع‌گیری یکی از مقامات آمریکایی پیرامون قطع مذاکرات هسته‌ای در صورت عدم عقب‌نشینی ایران اظهار داشت: من فکر می‌کنم مطرح کردن این مسئله یک جنگ روانی است که آنها به راه انداختند.
وی افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند که در صورت برهم زدن بازی، ایران با شتاب بسیار زیاد اقدامات قبلی خود را آغاز کرده و آن را ادامه خواهد داد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد، پیگیری جدی‌تر تحقیق و توسعه و همچنین کار روی سانتریفیوژ‌های پیشرفته‌تر از جمله اقداماتی خواهد بود که در صورت بر هم زدن بازی از سوی غربی‌ها انجام می‌شود.
بروجردی ادامه داد: ایران غنی‌سازی خود را از کشور خاصی دریافت نکرده است و آن را در داخل خاک خود به راه انداخته و توسعه داده است و در این راه هزینه‌هایی همچون شهدای هسته‌ای را نیز تقدیم کرده است.
وی تصریح کرد:‌ از این رو غنی‌سازی صنعتی از پروژه‌‌های ملی ماست که ما هیچ‌گاه از آن عقب‌نشینی نکرده‌ایم و این مسئله جزو خطوط قرمز ماست.
وی در پاسخ به این سوال که موضع مذاکره‌کنندگان ما در قبال چنین فشارهایی از طرف غرب چه خواهد بود، عنوان کرد: دستورالعمل مذاکره‌کنندگان ما کاملا مشخص است و آنها طبق مصوبات شورای عالی امنیت ملی عمل می‌کنند.
بنا بر این گزارش،‌ مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ از روز پنج‌شنبه در شهر وین با حضور نمایندگان ارشد این کشورها آغاز شده است و تا آخر تیر ماه به طول خواهد انجامید.
در این مذاکرات طرفین تلاش خواهند کرد تا بر سر یک توافق جامع که شامل حفظ حقوق هسته‌‌ای ایران و در عین حال اطمینان‌بخشی به طرف غربی است، به نتیجه برسند.
تعداد سانتریفیوژها و ابعاد غنی‌سازی از مهم‌ترین اختلافات ایران و ۱+۵ است که دو طرف تلاش می‌کنند درباره آن به یک موضع مشخص دست پیدا کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن