دیدبان

آیت الله محقق دامغانی درگذشت

آیت الله محقق دامغانی درگذشت

به گزارش دیدبان به نقل از واحد مرکزی خبر، پیکر مطهر این عالم ربانی ساعت پنج عصر امروز در زادگاهش شهر کلاته رودبار دامغان تشییع و به خاک سپرده می شود. آیت الله حاج شیخ محمود مقینیان دیروز به علت سکته قلبی در بیمارستانی در شهر قم جان به جان آفرین سپرد . این عالم وارسته در حومه دامغان متولد شد و در دوران نوجوانی به کوهسان بهشهر عزیمت و مقدمات را در حوزه علمیه مرحوم آیت ‏اللَّه حاج شیخ محمد کوهستانی گذراند.
وی سپس به دامغان و مشهد مقدس عزیمت و از کلاس های درس مرحوم حاج شیخ هاشم قزوینی و حاج شیخ کاظم دامغانی و حاج شیخ حسین وحید خراسانی استفاده کرد.
محقق دامغانی در درس خارج مرحوم آیت‏ اللَّه میلانی از اول بحث اجتهاد و تقلید بهره‏مند شد و از شاگردان و همسفران حضرت امام خمینی (ره) در عراق و نجف اشرف بود. وی پس از ادامه تحصیل در نجف اشرف، برای تبلیغ مرجعیت حضرت امام خمینی (ره) عازم پاکستان شد. از این عالم ربانی آثار متعددی نظیر فلسفه احکام در سه مجلد از صلوه تا امر به معروف و نهی از منکر، در نجوم و اخترشناسی و نیز کشکول در علوم مختلفه و مطالب متنوعه برجای مانده است.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان رحلت عالم وارسته آیت الله حاج شیخ محمود محقق دامغانی را تسلیت گفت. آیت الله سیدمحمد شاهچراغی در این پیام تسلیت گفت : ارتحال این عالم جلیل القدر که عمری را در راه خدمت به ترویج احکام و شریعت مقدس اسلام و سیره نبوی سپری کرد موجب تاثر و تالم شدید اینجانب شد.
امام جمعه سمنان ارتحال این عالم ربانی را به محضر بقیه الله اعظم (عج ) مقام معظم رهبری، علما و روحانیت معزز و مردم شهید پرور و انقلابی منطقه و بیت مکرم این عالم ربانی تسلیت گفت.
به مناسبت ارتحال این عالم جلیل القدر در شهر کلاته رودبار سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟