دیدبان

نسبت قیمت خانه به درآمد سالیانه یک خانوار

نسبت قیمت خانه به درآمد سالیانه یک خانوار

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، بررسی آخرین قیمت مسکن و سطح درآمدی خانوارها در ۱۲۰ کشور جهان نشان می دهد مردم السالوادور ضعیف ترین قدرت خرید مسکن در کشور خود را دارند.
نسبت قیمت مسکن در این کشور به متوسط درآمد سالانه یک خانوار السالوادوری ۳۲.۳۲ برآورد شده است که بالاترین رقم در سطح جهان است. به عبارت دیگر قیمت هر واحد مسکونی در این کشور ۳۲.۳۲ برابر درآمد سالانه یک خانوار است.
پس از السالوادور،‌ سوریه با متوسط ۳۰.۵۲ برابری قیمت مسکن نسبت به درآمد سالانه یک خانوار در رتبه دوم و میانمار با رقم ۳۰.۲ برابری در رتبه سوم جهان قرار گرفته اند.
بر اساس این گزارش، ایران نیز در رتبه ۱۳ دنیا از نظر قدرت ضعیف خرید مسکن توسط خانوارهای ایرانی قرار گرفته است. نسبت قیمت مسکن به درآمد سالانه هر خانوار در ایران ۲۱.۴۹ اعلام شده است. به عبارت دیگر قیمت یک واحد مسکونی در این کشور ۲۱.۴۹ برابر درآمد سالانه یک خانوار است.
پس از مردم کشورهای السالوادور، سوریه، و میانمار که کمترین قدرت خرید مسکن در جهان را دارند به ترتیب کشورهای هنگ کنگ، ونزوئلا، چین، ماکائو، اوگاندا، تایوان، غنا، تایلند، سنگاپور، ایران، کامبوج و نپال به ترتیب در رتبه های چهارم تا پانزدهم از این نظر قرار گرفته اند.
در میان ۱۲۰ کشور جهان که در این گزارش مورد بررسی قرار گرفته اند مردم آمریکا دارای بالاترین قدرت خرید مسکن شناخته شده اند. قیمت هر واحد مسکونی در این کشور تنها ۲.۴۱ برابر درآمد سالانه یک خانوار آمریکایی است.
پس از این کشور، تانزانیا با نسبت ۲.۸۴ برابری قیمت مسکن به درآمد سالانه هر خانوار و نامیبیا با نسبت ۲.۹ برابری به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند.
نسبت قیمت مسکن به درآمد سالانه خانوارها در برخی کشورهای دیگر عبارت است از: ونزوئلا ۲۸.۲۲، چین ۲۸.۰۹، تایلند ۲۱.۸۴، ترکیه ۷.۲۲، آلمان ۶.۱۳، قطر ۶، کانادا ۵.۴۱، عمان ۳.۱۳ و عربستان ۲.۹۳.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن