دیدبان

تحلیل نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از عراق

تحلیل نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از عراق

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، منصور حقیقت پور اظهار کرد: همان طوری که غرب در سوریه و تضعیف حکومت مرکزی آن با ناکامی شکست رو به رو شد و نتوانست در برابر بشار اسد کاری از بیش ببرد در عراق نیز به شرط همراهی مردم این توطئه خنثی می شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دفع این تهدید را در سایه تبعیت از مرجعیت دانست و گفت: مردم عراق علاقه ای به تجزیه این کشور ندارند چرا که این تجزیه به جنگ داخلی در این کشور دامن خواهد زد.

وی با رد شایعه دخالت ایران در این موضوع تصریح کرد: ایران خود از مخالفان تجزیه کشور عراق است و اجراه این کار را تا حد توان نخواهد داد امان کار اصلی برعده دولت مرکزی عراق است تا به حفظ استقلال و تمامیت عرضی این کشور کمک کند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس از داعش و گروه های تند رو به عنوان ابزار دست آمریکا، انگلیس و صهیونیسم  یاد کرد و تصریح کرد: با رو شدن تفکر این گروه ها امروز بهتر است همه مردم عراق با محوریت مرجعیت تلاش کنند تا اشغال گران را از خاک خود بیرون برانند چراکه فتوای مرجعین مردم را ترغیب کرد تا به صحنه بیایند تا یک نیروی عظیم 5/2 میلیون نفری را علیه گروه داعش سازماندهی کنند.

وی افزود: همان هایی که امروز داعش را حمایت می کنند و در منطقه بر شعله های  نقاق می افزاید خود روزی در دام این افراطیون گرفتار می آیند و همان بلایی که درعراق برسر ملت و دولت این کشور آمده گریبان آن ها را نیز می گیرد.

حقیقت پور گفت: دشمنان باید قدرت مرجعیت رادرک کنند و روی آن حساب نهایی و جدی باز کنند چرا که این قدرت مانع از یورش مستکبران روزگار خواهد شد و دست ایالی کفر بیش از گذشته رو می شود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن