دیدبان

بررسی انقلاب مصر توسط روزنامه گاردین

بررسی انقلاب مصر توسط روزنامه گاردین

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، «اچ ای هیلیر» با نگارش مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی گاردین به بررسی اوضاع مصر بعد از گذشت یکسال از برکناری محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر، پرداخته است.

این نویسنده در این مقاله با اشاره به نگرانی شدید خود از  تغییر روند اعتراضات علیه محمد مرسی که وی در دوره حکومت خود به شدت از آن‌ انتقاد می‌کرد و نیز واکنش هواداران وی، گفت: من تعجب می‌کنم که چگونه برخی از انقلابیون لیبرال که در سال 2011 میلادی از پایان حکومت نظامی حمایت کردند، بعدها به مشوقانی برای اخلال در روند دموکراسی و حامیان سرکوب هواداران مرسی تبدیل شدند. 

وی افزود: این لیبرالیسم جعلی بیشتر به شیوه‌های زندگی شخصی این لیبرال‌ها از جمله ایدئولوژی سیاسیشان بر می‌گردد به گونه‌ای که تا زمانی که نقض حقوق بشر علیه آنها و دوستانشان نیست، واکنشی نسبت به آن نشان نمی‌دهند و در مورد آن تسامح به خرج می‌دهند.

از سوی دیگر «کان کوگلین» با نگارش مقاله‌ای در روزنامه دیلی تلگراف نوشت: روسیه به جای آمریکا، به یک قدرت اصلی در خاور میانه تبدیل خواهد شد.

وی افزود: یکی از دلایل این تغییر قدرت، نگرانی‌ها درباره بازگشت جدال سیاسی درباره حمله به عراق در سال 2003 است که تصمیم غرب را با شکست مواجه کرد، امری که ویلادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به بزرگترین سیاستمدار فرصت‌طلب تبدیل کرده که از این اوضاع به نفع مسکو استفاده کرده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن