دیدبان

نیروهای آمریکایی در عراق برای مراقبت از سفارت کشورشان

نیروهای آمریکایی در عراق برای مراقبت از سفارت کشورشان

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، این ۲۰۰ نظامی به ۲۷۵ نظامی که در ماه ژوئن گذشته برای محافظت از سفارت آمریکا در بغداد مستقر شده بودند، افزوده خواهند شد.
این امر علاوه بر ۳۰۰ مشاور نظامی است که آمریکا آنها را برای کمک به ارتش عراق در مبارزه با افراد مسلح به این کشور اعزام کرده است.با احتساب این ۲۰۰ نظامی، آمریکا حدود ۸۰۰ نظامی را در عراق از آغاز تحرکات نظامی گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در نهم ماه ژوئن مستقر کرده است.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در نامه ای به روسای مجالس سنا و نمایندگان آمریکا اعلام کرد: با توجه به اوضاع امنیتی در بغداد، دستور استقرار حدود ۲۰۰ نیروی نظامی بیشتر را در عراق به منظور تقویت امنیت سفارت آمریکا و تاسیسات آن و فرودگاه بغداد داده ام.وی افزود: ماموریت این سربازان حفاظت از شهروندان و ساختمان های آ»ریکا در صورت لزوم را ایجاب می کند و آنها آماده نبرد هستند.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه ای اعلام کرد که سربازان یاد شده روز یکشنبه وارد عراق شدند و مجهز به هواپیماهای بدون سرنشین هستند که می توان از آن برای محافظت از آمریکایی ها یا تخلیه سفارت در صورت لزوم استفاده کرد.
این بیانیه افزود: این سربازان تا زمانی که اوضاع امنیتی ایجاب کند، در عراق باقی خواهند ماند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن