دیدبان

معرفی وزیر امور کهنه سربازان آمریکا از سوی اوباما

معرفی وزیر امور کهنه سربازان آمریکا از سوی اوباما

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، روزنامه یو اس ای تودی نوشت : تصمیم باراک اوباما برای معرفی روبرت باب مک دونالد به عنوان وزیر امور کهنه سربازان آمریکایی در شرایطی است که این وزارتخانه با رسوایی ناشی از تاخیر سیستماتیک در پرداخت هزینه های بهداشت و سلامت روبرو شده است.

بر اساس این گزارش دو مقام رسمی دولت آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود معرفی مک دونالد به این سمت را تایید کرده اند. قرار است سنای آمریکا در خصوص تایید مک دونالد برای احراز این پست تصمیم گیری کند. این تصمیم کمی پس از استعفای اریک شینسکی ژنرال سابق ارتش آمریکا و وزیر سابق امور کهنه سربازان آمریکایی است که به علت حجم شدید انتقادات استفعا کرده است. وی از سال 2009 میلادی تاکنون این سمت را بر عهده داشت.

مک دونالد 61 ساله به مدت 33 سال در شرکت پروکتر اند گمبل فعالیت کرده است. وی به عنوان رئیس این شرکت بر فعالیت بیش از 120 هزار کارمند نظارت داشته است. این شرکت محصولات خود را در بیش از 180 کشور جهان و در بیش از 2.5 میلیون فروشگاه عرضه می کند و بیش از 5 میلیارد مشتری در سراسر دنیا دارد.

مک دونالد یک جمهوری خواه است که در سال 1975 میلادی از دانشگاه ارتش آمریکا فارغ التحصیل شده است. وی 5 سال نیز در ارتش آمریکا خدمت کرده است. تصمیم اوباما برای معرفی نامزد مورد نظر این وزارتخانه تنها 48 ساعت پس از دریافت گزارشی در خصوص ارزیابی از وضعیت وزارت امور کهنه سربازان آمریکایی بوده است.

جامعه کهنه سربازان آمریکایی هنوز واکنش روشنی به انتخاب مک دونالد نشان نداده اند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن