دیدبان

خودکفایی در بنزین تا سال 94

خودکفایی در بنزین تا سال 94

به گزارش دیدبان به نقل از ایلنا ، معاون وزیر نفت گفت: تولید بنزین داخلی تا پایان سال ۹۴ به خودکفایی می‌رسد.
عباس کاظمی، معاون وزیر نفت اظهار داشت: با راه‌اندازی نخستین گام پالایشگاه ستاره خلیج فارس، علاوه بر اینکه کیفیت تولید بنزین پالایشگاه‌ها ارتقا می‌یابد و به خودکفایی خواهیم رسید می‌توانیم صادرکننده بنزین با کیفیت و استاندارد نیز باشیم.
 عباس کاظمی در جمع خبرنگاران در تالار اداری انبار نفتی نظامیه در پنج کیلومتری شمال اهواز گفت: بر اساس این برنامه، کل فرآورده های تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در داخل توزیع و مصرف می شود و صادرات فرآورده های نفتی به ویژه بنزین از طریق پالایشگاه های آبادان و بندرعباس انجام خواهد شد.
معاون وزیر نفت اظهارکرد:هم اکنون ما در تولید نفت گاز، مازوت، گاز مایع و نفت سفید خودکفا هستیم و در پایان سال ۱۳۹۴ قادر خواهیم شد علاوه بر تولید بنزین پاک، که آلایندگی زیست محیطی بسیار کمی داشته باشد به صادرات این فرآورده باارزش نیز برسیم.
وی از برنامه ریزی این شرکت برای توزیع بنزین پاک در هشت کلان شهر آلوده کشور در سال آینده، و پس از راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس خبر داد.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: از اول شهریور امسال توزیع بنزین پاک (یورو۴) دراهواز آغاز می شود که این امر می تواند به کاهش آلایندگی زیست محیطی دراین کلان شهر منجر شود.
کاظمی افزود: هم اکنون بنزین مورد نیاز کلان شهر اهواز از بنزین وارداتی مرغوب تامین می شود.
وی از راه اندازی واحد جدید پالایشگاه نفت آبادان تا آبان امسال خبر داد و گفت:با راه اندازی این واحد امکان توزیع بنزین پاک در آبادان نیز فراهم می شود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: با اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها از مصرف بنزین در کشور کاسته نشد ولی سرعت رشد مصرف این فرآورده کمتر شد.
کاظمی اظهارکرد:در بهار امسال که شاهد اجرای مرحله دوم قانون هدفمندسازی یارانه ها بودیم مصرف بنزین در کشور پنج درصد نسبت به بهار ۱۳۹۲ افزایش یافت در حالی که رشد مصرف بنزین در بهار ۹۲ نسبت به مدت مشابه سال۱۳۹۱ حدود هشت درصد بود.
وی شهروندان را به صرفه جویی در مصرف بنزین فراخواند و گفت: صرفه جویی در مصرف بنزین می تواند به کاهش میزان آلاینده های زیست محیطی در شهرها منجر شود.
کاظمی در این نشست خبری گفت: هنوز برای ساخت پالایشگاه دوم خوزستان واقع در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، سرمایه گذار بخش خصوصی وارد میدان نشده است.
از هفت سال پیش طراحی و مکان یابی برای پالایشگاه دوم خوزستان صورت گرفته،ولی تاکنون هیچ اقدامی برای شروع عملیات اجرایی این پالایشگاه صورت نگرفته است.
وی گفت: وزارت نفت از سرمایه گذاران خصوصی داخلی و خارجی برای ساخت پالایشگاه دوم خوزستان در پنج کیلومتری شمال شهر آبادان حمایت می کند.
کاظمی افزود: پالایشگاه دوم آبادان در دستور وزارت نفت است که امیدواریم عملیات آن بزودی شروع، و فرآورده های نفتی مطابق استاندارد یورو ۵ تولید کند.
بنا به این گزارش کاظمی و هیات همراه در سفر یک روزه به خوزستان از تاسیسات لوله و مخابرات و انبارهای نفتی نظامیه دیدن کرد و نشستی نیز با مدیران شرکت های پخش منطقه اهواز و آبادان و خطوط لوله و مخابرات خوزستان داشت.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران روز چهارشنبه با عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان دیدار و گفت و گو کرد.
وی پس از این دیدار، راهی آبادان شد تا از تاسیسات نفتی و لوله و مخابرات نیز دیدن کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن