دیدبان

تاکید روحانی بر فوریت احیای سازمان برنامه

تاکید روحانی بر فوریت احیای سازمان برنامه

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، محمدباقر نوبخت در جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مبنی بر این که گفته شده بود قیمت کالاها و خدمات از اول تیرماه افزایش می یابد و دولت برای جلوگیری یک ماه از افزایش قیمتها تثبیت قیمتها را تمدید کرده است، گفت: هیچ قراری برای افزایش قیمتها نداشتیم و نخواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به سیاست مهار تورم که در دستور کار دولت است با هیچگونه افزایش قیمتی موافقت نخواهیم کرد.

وی تاکید کرد امروز در جلسه هیات دولت تاکید شد دستگاه های مرتبط دقت داشته باشند تا برخی ها با سوء استفاده از افزایش قیمت سوخت قیمت کالاها را افزایش ندهند و نظارت دقیقی بر عملکرد دستگاه ها داشته باشند.

سخنگوی دولت با بیان این که دولت با هرگونه افزایش قیمت با توجه به سیاست مهار تورم مخالف است گفت: دستگاه هایی که به نوعی متصدی بازار هستند به آنان تاکید شده است که نظارت کافی بر بازار داشته باشند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر این که آیا پیشنهاداتی از سوی اروپا برای خرید نفت ایران شده است و برای صادرات نفت ایران چه پیشنهادهایی مطرح بوده است گفت: بحث صادرات نفت همچون گذشته است و ما طبق برنامه گذشته صادرات را ادامه می دهیم و هنوز تغییر جدی در خصوص بازارهای نفت به وجود نیامده است.

نوبخت با بیان این که فروش نفت مطابق با برنامه بوده است گفت: ما حتی بیشتر از آن چه که در بودجه پیش بینی شده بود نفت صادر کرده ایم.

سخنگوی دولت همچنین در مورد حمایت غذایی از اقشار کم درآمد گفت: در جلسه امروز هیات دولت بالغ بر 187 میلیارد تومان به وزارت تعاون تخفیف داده شد تا هفته آینده بتواند مرحله نخست این حمایت غذایی را نسبت به اقشار کم درآمد اجرا کند.

وی همچنین در خصوص ساعت کاری ادارات در ماه مبارک رمضان گفت: قانون کار به 44 ساعت کار در هفته تاکید دارد و در گذشته نیز تغییر ساعات کار ادارات مورد ایراد مجلس بود ولی دولت قبلی بدون توجه به انتقادات ساعت کاری را تغییر می داد.

نوبخت افزود: به دلیل آن که این دولت مقید به قانون است لذا ما اختیاری نداریم که ساعت کاری را تقلیل دهیم اما کارمندانی که از ادارات خود مرخصی بخواهند دستگاه ها باید نهایت همکاری را داشته باشند.

نوبخت همچنین با اشاره به مصوبات امروز هیات دولت گفت: در جلسه امروز بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفت و برای احیا و بهسازی جنگل های زاگرس 250 میلیارد ریال اختصاص داده شد.

وی افزود: همچنین برای مقابله با آفاتی که به عنوان آفت مگس زیتون و ملخ در 16 استان ما گزارش شده است، هیات دولت 45 میلیارد تومان اختصاص داد. در جهت انتقال آب با لوله برای مزارع استان بوشهر نیز  اختصاص 40 میلیارد از مصوباتی بود که هیات وزیران داشت.

سخنگوی دولت همچنین ادامه داد: امروز در بحث تهیه و تنظیم برنامه ششم رئیس جمهور این موضوع را مورد تاکید قرار دادند که با ساختار و تشکیلات فعلی نمی توان برنامه مناسبی را برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز تهیه کرد، مگر آنکه سازمان نظام برنامه ریزی کشور را احیا کنیم.

نوبخت ادامه داد: تاکنون دو شکل از سازمان مورد تجربه قرار گرفته یکی به صورت سازمان برنامه و بودجه و دیگری سازمان مدیریت برنامه ریزی که هر کدام از این دو امتیاز و کاستی هایی داشتند و حال که قرار است ما مجددا این سازمان را احیا کنیم، باید کارآمد باشد و اشکالاتی که در این دو سازمان وجود داشت، قطعا در سازمان جدید نباید آن اشکالات را تکرار کنیم.

سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: دولت مصمم است سازمان نظام برنامه ریزی را متناسب با ماموریتی که برایش قائل هستیم احیا کند که در آینده ای نزدیک این کار صورت می گیرد‌.

وی همچنین در مورد تهیه سوخت نیروگاه ها گفت: همانطور که وزارت نیرو و همچنین وزیر نفت گفته اند ما هیچگونه مشکلی برای تهیه سوخت لازم برای نیروگاه ها و پالایشگاه ها نداریم و تاکنون نیز گزارشی مبنی بر وجود مشکلی به ما ارائه نشده است؛ چراکه وزارتخانه ها خود را تجهیز کرده اند.

نوبخت همچنین در پاسخ به این سوال که عده ای خود را طلبکار دولت می نامند و رأی به دولت در انتخابات سال گذشته را محدود به رأی خود کرده اند، گفت: بی تردید، بدون اراده مردم هیچکس نمی تواند برگزیده شود و در خصوص آقای دکتر روحانی هم حمایت های مردمی و مقبولیت های مردمی بود که چنین موفقیت‌هایی را ایجاد کرد.

سخنگوی دولت ادامه داد: اما برخی از جریانات سیاسی در این راستا همکاری داشتند و به نحوی از آقای روحانی حمایت کردند که باید از آنها قدردانی و سپاسگزاری کرد، اما آنچه که فصل‌الخطاب بوده و موجب روی کار آمدن دولت تدبیر و امید شد، اراده و خواست مردم بود.

وی همچنین در خصوص تیم ملی گفت: هیات دولت ضمن سپاس فراوان از قهرمانان عرصه های ورزشی به ویژه فوتبال و والیبال ما نیز در هیات دولت برایشان دعا می کنیم و هر چه در توانمان باشد نیز برای بالندگی تیم های ورزشی در کشور تلاش خواهیم کرد.

نوبخت ادامه داد: دولت با در نظر گرفتن اعتبارات ویژه و دعوت از مربیان کارآزموده به نحوی که بتواند موجب شکوفایی استعداد جوانان ما شود، در این زمینه کمک خواهد کرد.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص داعش نیز گفت: دولت در خصوص موضوعی که در کشور همسایه تحت عنوان داعش و جان گرفتن مجدد بعثی ها بوجود آمده به شدت حساس است و همه موضوعات را زیر نظر دارد.

وی افزود: بخشی از این مسائل منطقه ای در هیات وزیران و بخشی نیز در شورای عالی امنیت ملی مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد.

نوبخت با بیان اینکه ایران همواره با تروریسم مقابله کرده است، گفت: ایران همواره در جهت ثبات منطقه حرکت می کرده است و ملت بزرگ و فهیم ما مطمئن باشند که ما با دقت مسائل را رصد می کنیم و اقدامات متناسب را هم برای امنیت بخشی مرزها و کشورمان انجام خواهیم داد.

سخنگوی دولت همچنین در خصوص بازگشایی سفارت انگلیس و در پاسخ به این سوال که انگلیس گفته است برای بازگشایی سفارت ایران باید غرامت پرداخت کرده و از این کشور عذرخواهی کند، گفت: ایران هیچ حرف غیرمنطقی و غیرقانونی را از هیچ دولتی نمی پذیرد.

وی افزود: ما هیچ مشکل خاصی همانطور که با هیچ کشور اروپایی نداریم با انگلیس هم نداریم و این کشور می تواند در چارچوب مقررات بین  المللی نسبت به بازگشایی سفارتخانه‌ اش اقدام کند.

نوبخت همچنین در پاسخ به این سوال که قبلا رئیس جمهور اعلام کرده بود که از تشکل های سیاسی حمایت می کند و حتی رسانه ای در اختیار آنها قرار خواهد داد، اما شاهدیم که هیچگونه حمایتی از گروه‌های سیاسی نمی شود، گفت: می دانید که ما تشکل های سیاسی‌مان آنهایی که در وزارت کشور ثبت شده است بین 100 تا 200 حزب و انجمن هستند. البته با توجه به مشکلاتی که کلا در فضای عمومی وجود دارد، همه آنان فعال نیستند.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت از فعالیت همه گروه احزاب استقبال می کند، خاطر نشان کرد: هر کمکی که بتوانیم جهت فعال تر شدن احزاب و تشکل های سیاسی حتی با دادن رسانه مشخص به اینها ارائه کنیم، جزء برنامه دولت است و ما هیچ محدودیتی در این خصوص نداریم.

نوبخت با اشاره به حمایت های دولت از تیم ملی گفت: قبل از آنکه تیم ملی به بازی های جام جهانی اعزام شود، برای تمهید مقدمات بیش از 60 میلیارد تومان به دستگاه ورزش اختصاص داده بودیم و الان هم اگر جامعه ورزش ما و کارشناسان ما هر کسی را برای سرمربی بودن تیم ملی انتخاب کنند و ما را قانع کنند که در جهت بالندگی تیم ما می تواند موثر باشد، دولت حمایت خواهد کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن