دیدبان

توانایی مرکز رویش هلال احمر در درمان ناباروری

توانایی مرکز رویش هلال احمر در درمان ناباروری

به گزارش دیدبان به نقل از آنا ، حمید چوبینه با اعلام اینکه تا کنون ۱۵ درصد یک‌هزار و ۴۰۰ زوج مراجعه‌ کننده به مرکز درمانی رویش در روند درمان قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: بسیاری از بیماران مراجعه‌کننده تشکیل پرونده دادند و در حال انجام مراحل مشاوره و اقدامات اولیه هستند تا وارد سیکل درمان شوند.
وی ادامه داد: به‌جز درمان ناباروری اقدامات دیگری هم در مرکز درمان ناباروری رویش انجام می‌شود به‌طوری‌که تکنیک (PGD) یعنی تشخیص ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی از روش‌های درمانی ارائه شده در این مرکز است.
وی افزود: در بسیاری از مواقع یک یا چند اختلال کروموزومی در یک خانواده شایع است و نگرانی خانواده‌ها در این موارد در زمینه ابتلای فرزند آنها به یکی از این اختلالات طبیعی است که در این زمینه این تکنیک در درمان ناباروری استفاده می‌شود که به کمک آن می‌توانیم از بسیاری بیماری‌های کروموزومی جلوگیری کنیم.
چوبینه تعیین جنسیت فرزند دوم به بعد خانواده‌ها را یکی از قابلیت‌های مرکز درمان ناباروری رویش هلال‌احمر معرفی کرد و گفت: برای نمونه زوجی دارای دو فرزند پسر است و تمایل به داشتن فرزند دختر دارد که با مراجعه به این مرکز می‌توانند این انتخاب را محقق کند.
وی با اعلام تاسیس مرکز اقامت موقت مراجعه‌کنندگان در مرکز رویش اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماران ناباروری عموما سیکل درمان طولانی دارند و بسیاری از مراجعه‌کنندگان از شهرستان‌ها یا خارج از کشور برای اقامت در تهران با مشکل رو‌به‌رو هستند و بیمار نیز باید در شرایط خاص و در زمان مشخصی روند درمانی خود را سپری کنند، بر همین اساس یک مجموعه اسکان موقت با شرایط بسیار خوب برای اسکان مراجعه‌کنندگان شهرستانی و خارجی در نزدیک‌ترین مکان موجود به مرکز درمانی رویش احداث شده که مراحل پایانی تجهیز و آماده‌سازی آن در حال انجام است.
چوبینه با بیان اینکه براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بین ۱۲ تا ۱۵‌ درصد زوج‌ها در دنیا نابارورند، اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی ۳‌ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد، البته احتمال بیشتر بودن این رقم نیز وجود دارد.
مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال‌احمر روند پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک برای درمان ناباروری در مرکز رویش و به‌ طورکلی در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه در کشور پیشرفت‌های علمی خوبی در این زمینه صورت گرفته است، به‌ طوریکه در حال حاضر کشور ما برند علمی لازم را در منطقه و حتی جهان در اختیار دارد.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران