دیدبان

بازسازی حرم حضرت زینب(س) آغاز شد

بازسازی حرم حضرت زینب(س) آغاز شد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، رستم قلندری گفت : مردم ولایت مدار خوزستان برای بازسازی عتبات عالیات کمک ها و هدایای زیادی در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قرار دادند.

وی با اشاره به کمک‌های مردم استان خوزستان به حرمین عسکریین بیان کرد: به منظور بازسازی حرم امام جواد(ع) و امام هادی(ع) در سامرا در یک مرحله فقط یک کیلو و 54 گرم طلا از سوی خوزستانی ها اهدا شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان افزود: بخشی از این طلا و جواهرات سکه طلا بودند که در بین آنها سکه‌های قدیمی و با ارزش نیز وجود داشت.

وی عنوان کرد: طلا و جواهرات اهدا شده توسط مردم خوزستان برای بازسازی حرم حضرت جوادالائمه(ع) و حضرت امام هادی النقی (ع) در سامرا شامل گوشواره، گردن بند، النگو، دست بند، انگشتر، گل سینه و حلقه طلا هستند.

قلندری گفت: این طلا و جواهرات اهدا شده امروز به ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور ارسال می‌شوند تا در بازسازی حرم حضرت امام محمدتقی(ع) و حضرت امام علی النقی(ع) در سامرا استفاده شوند.

وی تصریح کرد: مردم خوزستان مطمئن باشند طلا و جواهرات اهدایی آنها برای بازسازی عتبات عالیات در برای همان حرم شریفی که نذر کرده اند به کارگیری می‌شود.

به گفته جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان، اصل طلاها و جواهرات اهدایی به ستاد بازسازی عتبات عالیات ذوب می‌شوند و دربازسازی حرم‌های نورانی اهل بیت(ع) بر اساس نذر شهروندان ولایت مدار استفاده می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: کار بازسازی حرم نورانی عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) در دمشق نیز از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان آغاز شده است.

قلندری ادامه داد: هم‌اکنون نیروهای فنی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان در حال بازسازی مصلای حرم حضرت زینب کبری (س) در کشور سوریه هستند.

وی در ادامه از عشق و ارادت مردم خوزستان نسبت به خاندان عصمت و طهارت تجلیل کرد و افزود: به منظور بازسازی حرم های مقدسه بانوان شهرهای گوناگون استان خوزستان طلاها و جواهرات خود را به حرم حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) اهدا کردند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان یادآور شد: طلاها و جواهرات اهدا شده از سوی بانوان خوزستانی به زودی برای بازسازی حرم‌های حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) به شهر دمشق در کشور سوریه ارسال می‌شود.

مرتبط‌ها

آتش به اختیار با خشاب بصیرت انقلابی

خورشید‌ بی‌غروب امام خمینی(ره)

اختیارات پیامبر و امامان معصوم (ع)

عزاداری حسینی؛ امتداد سیاست خارجی جمهوری اسلامی

نهادینه‌سازی آموزه‌ مهدویت برای کودکان

رابطه سختی و آسانی در قرآن/ ما به چه کسانی بدهکاریم؟