دیدبان

چند نفر در مصر منتظر حکم اعدام هستند؟

چند نفر در مصر منتظر حکم اعدام هستند؟

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، پایگاه خبری «عربی 21» نوشت: موسسه «سازمان عربی استقلال قضات و وکلا» از مقامات مصری خواست که صدور حکم اعدام در این کشور را متوقف کند.

این سازمان اعلام کرد که بعد از روی کار آمدن دولت موقت در مصر در طول یک سال گذشته تا کنون بیش از 1264 نفر در مصر به مرگ محکوم شده‌اند.

بر اساس این گزارش این میزان حکم اعدام از تعداد احکام اعدامی که در طول چند سال گذشته در مصر صادر شده بیشتر است، در سال 2009 تنها 136 نفر به اعدام محکوم شده‌‌اند و در سال‌های 2010 و 2011 به ترتیب 134 و 115 نفر به اعدام محکوم شده‌اند.

این سازمان تأکید کرد که نهاد قضائی مصر در صدور حکم اعدام در طول یک سال گذشته افراط کرده و این حکم را برای جرائمی صادر کرده که هیچ ارتباطی میان اتهام و حکم وجود ندارد.

مصر در طول یک سال گذشته و بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر با همکاری ارتش این کشور، بارها به خاطر صدور احکام سنگین زندان و صدور حکم اعدام برای چند صد نفر مورد انتقاد جهانی قرار گرفته است.

اخیرا نیز دادگاهی مصری 183 نفر به اتهام حمله به یک مرکز پلیس در استان منیا به اعدام محکوم شده‌‌اند و «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین، نیز در میان محکومان قرار داشته است، رهبر اخوان تا کنون سه بار به اعدام محکوم شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن