دیدبان

جیره بندی آب در برخی محلات بندرعباس

جیره بندی آب در برخی محلات بندرعباس

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، محمدباقر حیدری با اشاره به شکستگی خط لوله اول بندرعباس –  میناب گفت : با توجه به میزان حجم آب ذخیره شده در سد استقلال که به میزان 50 میلیون  متر مکعب رسیده صرفه جویی هر چه بیشتر در مصرف آب ضروری ا ست.

وی افزود : برای گذر از این بحران شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی مدیریت مصرف را در دستور کار خود داشته باشد تا شاهد روزهای بی آبی در استان نباشیم.

حیدری اظهار داشت : جهت تامین آب شرب شهر بندرعباس تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده است ولی بحث اصلی تامین اعتبار برای جایگزینی خط اول است زیرا به دلیل قدمت این خط امکان شکستگی بخش های دیگر از خط انتقال شماره یک وجود دارد.

مدیرعامل آب منطقه ای هرمزگان گفت : با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف شهروندان به دلیل گرمای هوا نیاز به افزایش میزان آب وجود دارد .

وی افزود : با توجه با اینکه در برخی نقاط  شهر مشکل تامین آب وجود دارد ناچار به جیره بندی هستیم.

در نهایت مقرر شد طی ماههای تیر و مرداد 2300  لیتر در ثانیه آب در اختیار آبفای  شهری قرار گیرد، حجم آب اضافه بر 2100 لیتر در ثانیه در ماههای شهریور لغایت آذر ماه از حجم آب ارسالی به شهر بندرعباس کاهش یابد.

کمیته انسجام بخشی آب و آبفا روز بیست و ششم خرداد ماه به منظور بررسی تامین آب شرب شهر بندرعباس ، مدیریت مصرف آب روستاهای مسیر خط انتقال محرم ، مطالبات فی مابین و استقبال از هفته صرفه جویی در مصرف آب (7 - 1 تیرماه ) با حضور مدیران عامل آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری تشکیل شد.

 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران