دیدبان

انتقاد رئیس مجلس از مناطق آزاد

انتقاد رئیس مجلس از مناطق آزاد

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه دومین همایش ملی توسعه سواحل مکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی ایران که در منطقه دوم دریایی ولایت آغاز شده است، طی سخنانی اظهار داشت: امیر سیاری با تیزهوشی که دارد تلاش زیادی در گسترش این منطقه داشته است و یکی از اهداف مهم برای اقتدار نیروهای مسلح در این منطقه بایستی محقق شود. دلتنگی ایشان از کمبود منابع به جاست و باید به ایشان کمک کرد که اهداف تعریف شده را محقق کنند.
وی با بیان اینکه ایران از ابعاد منطقه‌ای، امنیتی و بین‌المللی موقعیت چند وجهی دارد، گفت: اگر بخواهیم همین نگاهی که در این همایش مطرح شد و رهبری معظم با دستوراتی که به نیروی دریایی دادند،‌ در یک جمله توصیف کنیم، این است که توسعه در این منطقه باید در دو وجه امنیتی - دفاعی و اقتصادی با نگاه برون‌گرا باشد و این دو بعد با یکدیگر می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند.
رئیس مجلس با تاکید بر اینکه شرایط منطقه ایجاب می‌کند که به مولفه دفاعی - امنیتی در منطقه توجه داشته باشیم افزود: در ۳ دهه گذشته بیشترین جنگ‌ها در این منطقه رخ داده است و در زمان دفاع مقدس نیز اگر از قبل توجه جدی به این منطقه داشتیم، کمک زیادی می‌توانست به ما کند.
لاریجانی خاطر نشان کرد: شرایط منطقه‌ای امروز پرتنش است که این به دلیل نگاه ریب‌آمیز قدرت‌های جهانی و هوس‌انگیز بودن این منطقه است و در آینده نیز با توجه به رقابت‌هایی که در این منطقه پیش‌بینی می‌شود و خصوصا سمت‌گیری قدرت‌های بزرگ به سمت شرق آسیا که باعث رقابت‌های امنیتی در منطقه می‌شود، باید نگاه دفاعی و امنیتی را نیز در نظر داشت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن