دیدبان

روحانی: مردم آماده اند تروریست ها را سر جایشان بنشانند

روحانی: مردم آماده اند تروریست ها را سر جایشان بنشانند

به گزارش دیدبان به نقل از مهر ، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در پنجمین سفر استانی خود که صبح امروز به استان لرستان سفر کرده است در ورزشگاه تختی خرم آباد در جمع مردم این شهر گفت: این ایام مقارن است با سالگرد ایام انتخابات پرشور خرداد سال 92 که به تعبیر رهبری ملت بزرگ ایران حماسه سیاسی عظیم و جاودانی را به یادگار گذاشت .

وی افزود: مردم عزیز لرستان، مردان و زنانی هستند که در مسیر ایستادگی و دفاع از کشور و برای آبادانی این سرزمین و برای حمایت از فرهنگ دینی، اسلام عزیز و اهل بیت عصمت و طهارت هر آنچه که داشتند در کف اخلاص گذاشتند.

رئیس جمهور لرستان را سرزمین بزرگان، علما، اندیشمندان و صاحبنظران نامید وگفت: آیت الله بروجردی بزرگترین فقیه دوران معاصر و مرجع علی الاطلاق دنیای تشیع و شخصیتی است کم نظیر و بی نظیر از لحاظ علم، دانش، هوش و استعداد و بنیانگذار وحدت دنیای اسلام بود.

وی ادامه داد: شخصیت سیاسی همچون کمالوند و شخصیت فرهیخته و عالمی همچون آیت الله سلطانی و صدها اندیشمند، شاعر، هنرمند و عالم از این سرزمینی که سرزمین کوه های سر به فلک کشیده زاگرس و سرزمین ایستادگی هاست رشد کرده اند و به ایران و اسلام خدمت کرده اند.

روحانی، لرستان را سرزمین لشکر ابوالفضل و سرزمین لشکر 84 و سرزمین دلاوران عشایر نامید و گفت: این مردم فداکارانی هستند که در دفاع مقدس از خود حماسه های عظیم و بزرگ را آفریدند.

دولت مصمم به مهار تورم است

رئیس جمهور با بیان اینکه در مسیر استقبال تا فرودگاه تا ورزشگاه شعارهای زیادی شنیده ام که اکثر آنان در مورد بیکاری بود، گفت: جوانان عزیز ما در رنج بیکاری هستند و در شرایط فعلی نیز دولت مصمم است در زمینه کنترل و مهار تورم راه خود را ادامه دهد و به وعده ای که از روز اول به مردم در زمینه مهار تورم داده است عمل کند و قدم به قدم در مسیری حرکت کند که شرایط را برای زندگی مردم بهبود بخشد.

وی با بیان اینکه تورم در آغاز دولت یازدهم 43 درصد بود، گفت: امروز تورم نقطه به نقطه به 16 درصد رسیده است بنابراین دولت قدم بسیار مهمی در این زمینه برداشته است اما هنوز برای رسیدن به نقطه مطلوب راه فراوانی در پیش داریم که دولت در کنار مجلس و سایر قوا و رهنمودهای رهبری این راه را تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داد.

دولت در تلاش است قدم به قدم سلامت و بهداشت مردم را بهبود بخشد

رئیس جمهور همچنین با اشاره به قدم های برداشته دولت در زمینه سلامت برای کاهش رنج و درد مردم، تصریح کرد: قدم به قدم شرایط بیمارستان های دولتی، معالجه مردم، وضع بیمه و بیماری های صعب العلاج بهبود خواهد یافت و امسال روز به روز خواهید دید که در مراجعه به بیمارستان ها و داروخانه ها برای تهیه دارو شرایط برای مردم سهل تر خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه این دولت همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار داده است، گفت: ما ارزش دفترچه های بیمه را بالا بردیم و در سالهای آینده این راه را به حول قوه الهی ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: دولت همچنین در زمینه تولید نیز قدم هایی برداشته و در همین لرستان در طول 10 ماه گذشته 2 هزار و 600 میلیارد تومان برای رونق خرج کرده است و باز هم در بخش های مختلف به سمت رونق اقتصادی حرکت می کنیم.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه مسئله محیط زیست نیز در دستور کار این دولت قرار دارد، اظهار داشت: یکی از مشکلات زیست محیطی، مشکلات جنگل های بلوط در ارتفاعات زاگرس است.

روحانی گفت: جنگل های بلوط سرمایه بزرگ زاگرس و کل ملت ایران است و ان شاء الله این دولت قدم های فراوانی را در بهبود محیط زیست برخواهد داشت.

اراده دولت برای رفع تحریم ها و احقاق حقوق مردم

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت در زمینه سیاست خارجی گفت: این دولت در مسیر تعامل صحیح، درست و سازنده با دیگر کشورها به ویژه همسایگان در چارچوب منافع ملی و حقوق ملت ایران قدم برداشته و قدم برخواهد داشت.

روحانی تاکید کرد: من به ملت ایران قول می دهم همان طور که تا امروز برای رفع تحریم ها و احقاق حقوق مردم قدم های اولیه را برداشتیم، قدم های بعدی را هم برخواهیم داشت.

رئیس جمهور بیان داشت: سربازان دیپلماسی شما امروز در خط مقدم در مذاکرات وین مشغول تلاش هستند و اگر دنیا قدر ملت بزرگوار و با عظمت ایران را بداند ما به راحتی می توانیم در زمینه حقوق هسته ای و رفع تحریم ها قدم های اصلی را برداریم.

ملت ایران برای حراست از عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد

وی در ادامه با اشاره به اوضاع منطقه گفت: حرم امامان شیعه، کربلای عزیز، نجف عزیز، سامرای عزیز؛ به همه ابرقدرت ها و مزدورانشان و تروریست ها اعلام می کنیم ملت بزرگ ایران برای حراست از عظمت عتبات مقدسه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

روحانی ادامه داد: مردم این روزها طومارهای فراوان نوشتند و آماده اند تا از حرم ائمه دفاع کنند و تروریست ها را سر جای خودشان بنشانند.

رئیس جمهور تصریح کرد: من به مردم می گویم که به حمدالله نیروی ایثارگر، فداکار از شیعه و سنی و کرد در سراسر عراق فراوان و آماده فداکاری هستند.

وی خاطرنشان کرد: این گروهک های تروریستی و آن هایی که پشتیبان آنان هستند در برابر اراده بزرگ ملت عراق چیزی نیستند و ان شاء الله مردم عراق آنها را در جای خودشان خواهند نشاند.

رئیس جمهور در ادامه درباره اقدامات پیرامون استان لرستان ادامه داد: برای این استان تصمیمات مهمی را در نظر گرفته ایم که اولین قدمش آبادانی و توسعه استان و در کنارش اشتغال برای جوانان عزیز ما خواهد بود.

روحانی تکمیل سدهای در دست احداث را اولین قدم دولت در این استان برشمرد و گفت: در سال 93 سدهای در حال تکمیل افتتاح خواهد شد، از قبیل سدهای مروک و حوزیان که انشاءالله در اوایل سال 94 به بهره برداری خواهد رسید. همچنین سد کمندان تا اوایل سال 94 و نیروگاه برق- آبی رودبار لرستان در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: سد معشوره که قبلا تصمیم گرفته شده بود ادامه پیدا نکند با بحث هایی که در تهران داشتیم تصویب شد که این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس جمهور به اهمیت توجه به کشاورزی پرداخت و گفت: در مناطق شیب دار، مساله باغبانی و کشاورزی بسیار اهمیت دارد و لذا برای ارتقاء کشاورزی این مناطق نیاز به پمپاژ آب دارد، لذا با وزارت جهاد کشاورزی بحث و بررسی شد و اقداماتی برای امسال جزء برنامه است و اعتبارات لازم نیز منظور خواهد شد. علاوه بر این مساله آبرسانی استان نیز باید اصلاح شود و از هدررفت آب جلوگیری به عمل آید که طرح و برنامه آن آماده شده است.

روحانی با بیان اینکه برای استان لرستان چندین برنامه مهم نیز در دست برنامه ریزی است، افزود: از جمله آزادراه خرم‌آباد به اراک خواهد بود که این کار آغاز شده و ادامه خواهد یافت. برای آسودگی مردم تسهیل رفت و آمد و جذب گردشگر بسیار مهم است.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح بسیار مهمی که پیش رو داریم، طرح پتروشیمی است و در همین راستا پتروشیمی خرم‌آباد در حال تکمیل است، اما در کنار آن یک شهرک صنعتی پتروشیمی در کنار پتروشیمی خرم آباد احداث می‌شود. تمام سرمایه گذاری اولیه را وزارت نفت و صنعت و معدن انجام خواهند داد و بعد از اینکه زیربنای کار آماده شد، از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دعوت به عمل خواهد آمد که این امر قدم بسیار مهمی برای حل بیکاری است.

رئیس جمهور در مورد دو طرح اختصاصی وزارت صنعت برای استان لرستان نیز گفت: وزارت صنعت قول داده احداث کارخانه لاستیک خودرو و کارخانه سنگ‌بری مدرن را در این استان عملیاتی و اجرا کند.

روحانی در ادامه سخنان خود به اهمیت مقوله گردشگری پرداخت و بیان کرد: ما نیاز به یک هتل چهار ستاره هم برای جذب گردشگر، هم جذب اساتید و هم جذب متخصصین داریم، لذا قرار شد یک هتل چهار ستاره توسط بنیاد مستضعفان آغاز شود و بخش دیگری از تسهیلات آن را سازمان صنایع‌دستی و گردشگری به عهده گرفته. این سازمان برای توسعه صنایع‌دستی اقدام مجدانه ای در پیش گرفته که برای اشتغال بانوان بسیار مهم است.

وی ادامه داد: برای افزایش مهارت های شغلی فارغ التحصیلان نیاز به یک دوره ای دارند که قرار شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه سرمایه گذاری کند و مدارک لازم را در اختیار آنها قرار دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تمام بودجه در نظر گرفته شده برای استان لرستان در سال جاری به طور کامل تخصیص داده شد، علاوه بر این بودجه طرح های دیگری که مجموعا 79 طرح عمرانی به ارزش 610 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و تجهیز و بهره برداری بیمارستان شهید رحیمی جزء برنامه های دیگر است.

روحانی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان لرستان تقریبا فعال نیست، افزود: این واحدها یا فعال نیست یا درصد کمی از آنها یعنی حدود 11 تا 12 درصد فعال است که اگر بتوانیم ظرفیت ها را کامل کنیم، شرایط بسیار خوبی برای اشتغال جوانان ایجاد خواهد شد که برای این منظور حدود 1.8 میلیارد دلار مورد نظر قرار داده ایم تا از امکانات صندوق توسعه به عنوان وام در اختیار این واحدها قرار دهیم.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: علاوه بر اینها سازمان گردشگری موظف شده تسهیلات لازم را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند و در این سفر تصمیمات مهمی برای توسعه استان به منظور اشتغال برداشته خواهد شد و در سال 93 و 94 شاهد تحولات مثبت در زمینه رفاه، بیمارستان، هتل، صنایع، شهرک پتروشیمی و مسائل زیربنایی خواهیم بود.

 

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن