دیدبان

بی توجهی به کشتی رانی در دریای خزر

بی توجهی به کشتی رانی در دریای خزر
به گزارش دیدبان  به نقل از جهان ، غلامعلی جعفر زاده در گفت و گو با پورت پرس با اشاره به اهمیت دریای شمال گفت: ما به استثنای خلیج فارس و دریای عمان در جنوب، در شمال کشور نیز با یک ظرفیت بزرگی با عنوان دریای خزر یا دریای کاسپین روبه رو هستیم که اقدامات خوبی در آنجا انجام نمی شود.
وی در تشریح دلایل این مشکلات در دریای خزر گفت: یکی بحث استفاده از ظرفیت سوخت فسیلی و نفت کش است. کشورهای همسایه برای تمام منابع زیرزمینی ما برنامه دارند و از آنها برداشت می کنند. اما کشور ما آن طوری که باید و شاید، در این زمینه فعالیت نمی کند.
نماینده رشت با تاکید بر اینکه اصلا در شان وزارت نفت ما نیست که به بحث نفت و گاز دریای خزر ورود نکرده است گفت: یکی از درخواست های ما این است که وزارت نفت برای برداشت اندازه سهم ما از ذخایر سوختی و فسیلی دریای خزر ورود کند .
وی با تاکید بر اینکه محال است در دریای خزر نفت و گار وجود نداشته باشد گفت: در منطقه رودسر اکتشاف نفت داشتیم، اما باز ساکت نشستیم و آنها از این ذخایر ما برداشت می کنند عین اتفاقی که در منطقه جنوب و برای عسلویه می افتد.
جعفرزاده با تاکید بر اینکه در منطقه شمال یک ظرفیت قابل توجه دریایی وجود دارد گفت: دریای خزرهم بحث گردشگری و هم بحث ترانسفر دارد که متاسفانه در این دو بخش هم کوتاهی های زیادی انجام شده که لازم است سازمان بنادر و کشتیرانی و بخش خصوصی در این مورد تجدیدنظر کنند.
وی گفت: یک اتفاق تلخی که در منطقه خزر می افتد این است که تصور از دریا یعنی استفاده از ساحل زیبای آن برای مسافرینی که می خواهند تفریحات سالم مثل شنا داشته باشند که البته برای استفاده از تفریحات سالم آن هم بهره برداری درستی نمی شود و اگر هم بهره برداری می شود، ضعیف است.
نماینده رشت افزود: عمده بحث استفاده درست نکردن از دریای خزر، ورود دولت و عدم واگذاری ساحل به بخش خصوصی است. این در حالی است که می شود با استفاده از ظرفیت دریای خزر با واگذاری آن به بخش خصوصی، بهترین بهره برداری را از این دریا داشت.
وی با اعلام اینکه ایجاد طرح سالم سازی شنا توسط بخش خصوصی است نه دولتی گفت: اشکالی که وجود دارد این است که مجموعه های دولتی ساحل دریا را به تصاحب خودشان در آوردند و راه مردم را بسته اند.
جعفرزاده با یادآوری اینکه آزاد سازی ملی سواحل دریا یک طرحی بود که در سنوات قبل شروع شد گفت: متاسفانه آن هم به خوبی اجرا نشد و امروزه از ظرفیت دریاها به درستی استفاده نمی شود و دریای خزر با این همه ظرفیت رها شده است.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران