دیدبان

کشمکش بدهی با ناشران خارجی همچنان ادامه دارد

کشمکش بدهی با ناشران خارجی همچنان ادامه دارد

به گزارش دیدبان به نقل از فارس ، روز گذشته علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پرداخت مطالبات ناشران خارجی از نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران خبرداده و گفته بود: مطالبات قبلی ناشران خارجی از این نمایشگاه برابر ۶ میلیون یورو است که ۴ میلیون یوروی آن باقی مانده بود و این موضوع با کمک بانک مرکزی حل شد.
سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در حاشیه مراسم تکریم و معارفه مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره اینکه طبق آنچه اعلام شده قرار است بدهی بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا پایان تیرماه پرداخت شود، گفته بود: ما هم امیدوار هستیم تا این بدهی پرداخت شود.
در همین راستا احد رضایی مدیر عامل شرکت ویژه نشر پیرامون بدهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ناشران خارجی که از نمایشگاه بیست و پنجم و بیست و چهار باقی مانده است، عنوان کرده بود: با تمهیدات اتخاذ شده بزودی این بدهی به ناشران خارجی پرداخت خواهد شد.
رضایی در ادامه خاطرنشان کرد: بدهی وزارت ارشاد از نمایشگاه بیست و پنجم حدود ۵ تا ۶ میلیون دلار است که تا این زمان باقی مانده و پرداخت نشده است، اما وزارت ارشاد در صدد است این بدهی را بزودی پرداخت کند. مدیر عامل شرکت ویژه نشر به زمان پرداخت این مطالبه اشاره و متذکر شد: بدهی حدود ۶ میلیون دلاری تا پایان تیرماه ۹۳ پرداخت خواهد شد.
به گزارش خبرنگار فارس، این سخنان در حالی عنوان می‌شود که شواهد خلاف آنچه وزیر ارشاد گفته حکایت می‌کند و آن اینکه روال اینگونه است که تحویل اسناد باید از طریق خانه کتاب به بانک صورت گیرد اما این مسئله مهم هنوز اجرایی نشده است.
حتی طبق اطلاعات از ناشرانی که مطالباتی داشته‌اند هم اسناد پرداخت بدهی هنوز به بانک تحویل نشده است و اگر هم اینگونه باشد روند طبیعی حداقل ۵ روز کاری به طول می‌انجامد.
ناشران طلبکار از نمایشگاه کتاب با اعلام اینکه همچنان بدهی خود را دریافت نکرده‌اند، عمران‌لو نماینده «وای لی» تصریح می‌کند که شماره حساب‌هایی اخذ شده اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.
معین از انتشارات کمبریج می‌گوید: ظاهرا امضای مسئولان ارشاد برای طی روال قانونی طی شده، اما پرداختی انجام نشده است، خوان اول امضای مسئولان ارشاد است و خوان دوم ارسال مدارک به بانک و خوان سوم حواله از بانک در کشور مورد نظر است. البته بدهی ارشاد به ما از مربوط به نمایشگاه بیست و چهار و بیست و پنجم است ولی تاکنون هرچه مکاتبه کرده‌ایم ثمری نداشت.
این بدهی مربوط به بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که از سال‌ها پیش باقی مانده است و اغلب گلایه ناشران خارجی را به همراه دارد.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟