دیدبان
دولت به مردم گزارش دهد

چرا پس از یک سال سازمان مدیریت احیا نشد؟

چرا پس از یک سال سازمان مدیریت احیا نشد؟

به گزارش دیدبان به نقل از اقتصادپرس، این روزها جانشین معاونت توسعه مدیریت  - و مسئول احیای سازمان مدیریت - از هر چیز سخن می گوید ، جز نتیجه یک سال کار کارشناسی (!) در باب احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی...

چرا پس از یک سال تاکنون گزارشی از احیای این سازمان مهم به مردم ارائه نشده است ؟

یک سال پس از آغاز به کار دولت محترم و اصرار مسئولان عالی دولت برای احیا و آغاز فعالیت مهمترین سازمان برنامه ریزی کشور  اما تاکنون دستاورد قابل توجه و گزارشی جامع در خصوص روند احیای این سازمان استراتژیک در کشور از سوی دولت به مردم و رسانه ها ارائه نشده است . متاسفانه مسئولان مربوطه  تاکنون در مصاحبه هایی متعددی از لزوم اصلاح نظام اداری و ضرورت چابک سازی نیروی انسانی و عملکرد دستگاه های اجرایی در دولت جدید سخن گفته اما آنچه مشخص است عدم ارائه یک گزارش جامع و معقول در این باره و درباره چگونگی آن است .

جانشین معاونت توسعه مدیریت چندی قبل از اصلاح نظام اداری ظرف چهار سال سخن گفته بود که این باعث تعجب بسیاری از کارشناسان، مردم و اهالی رسانه شده بود. البته وی دلایلی را نیز بر این سخنان خود ذکر کرده بود که بیش از آنکه نشان از واقعیت ساختار اداری کشور باشد، گویی به پیش گویی شباهت داشت .  

بی شک ، مردم انتظار دارند که این مقام مسئول گزارشی جامع و البته کارشناسی شده در خصوص برنامه های صورت گرفته برای این سازمان مهم بصورت شفاف و دقیق ارائه کند . دولت نیز موظف خواهد بود تا از مدیر خویش این سوال را بپرسد که آیا با وجود ظرفیت های بسیار موجود در کشور آیا باید روند احیای یک سازمان مدیریتی در این کشور، این همه زمان ببرد؟ سوال دیگری که مطرح می شود این است که وی باید پاسخ دهد که نقش نخبگان و متخصصان برنامه ریزی در این برنامه راهبردی چیست و آیا از همه توان و پتانسیل موجود استفاده شده است ؟

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن