دیدبان

هشدار پاپ بخاطر اقتصاد جهانی

هشدار پاپ بخاطر اقتصاد جهانی

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان هشدار داد که سیستم اقتصاد جهانی در آستانه فروپاشی است.
رهبر ۷۷ ساله کلیسای کاتولیک در مصاحبه با روزنامه وانگواردیا دیلی اسپانیا گفت اقتصادی که بر پایه پول پرستی و جنگ بنا شده است و نابرابری عمیق و بیکاری جوانان را در خود جای داده است نمی تواند به حیات خود ادامه دهد.
وی افزود: «ما در حال نادیده گرفتن کل یک نسل برای بقای سیستمی هستیم که سیستم خوبی هم نیست...سیستم اقتصاد جهانی ما دیگر نمی تواند به راه خود ادامه دهد.»
پاپ فرانسیس اضافه کرد من به خصوص نگران بیکاری جوانان هستم که در سال گذشته میلادی بر اساس گزارش سازمان بین المللی کار به ۱۳.۱ درصد رسید.
وی افزود: «نرخ بیکاری که در برخی کشورها به بالای ۵۰ درصد رسیده، برای من بسیار نگران کننده است...یک نفر به من گفت که ۷۵ میلیون نفر جوان اروپایی زیر ۲۵ سال بیکار هستند. این یک فاجعه است.»
رهبر کاتولیک های جهان در ادامه این مصاحبه گفت: «ما کل یک نسل را نادیده می گیریم تا سیستم اقتصادی ای را حفظ کنیم که دیگر دوام ندارد، سیستمی که برای زنده ماندن باید جنگ ایجاد کند، درست همان کاری که امپراطوری های بزرگ معمولا انجام می دادند.»
وی افزود: «اما از آنجایی که ما نمی توانیم از عهده مخارج جنگ جهانی سوم بر بیاییم، جنگ های منطقه ای به راه می اندازیم... این به چه معناست؟ اینکه ما سلاح تولید می کنیم و می فروشیم. و با استفاده از این حربه ترازنامه های اقتصادهای کفرآلود- همان اقتصاد های بزرگی که انسان ها را در پیش پای بت پول قربانی می کنند- تصفیه می شود.»

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن