دیدبان

بازتاب کنفرانس خبری رئیس جمهور در رسانه های دنیا

بازتاب کنفرانس خبری رئیس جمهور در رسانه های دنیا

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، سخنان دکتر روحانی به صورت زنده از شبکه های المیادین، العالم، پرس تی وی و المنار پخش شد.
شبکه العربیه سخنان روحانی را با انعکاس برخی جملات آن به صورت زیرنویس و در قالب خبر فوری پوشش داد و گزارش داد روحانی در سخنان خود ضمن تاکید بر ادامه غنی سازی اورانیوم افزود در صورتی که اعضای گروه ۱+۵ اراده جدی داشته باشند اختلافات با آنها قابل حل است.
شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد، حسن روحانی رئیس جمهور ایران بر آمادگی کشورش برای کمک به عراق در صورت درخواست کمک این کشور اعلام آمادگی کرد و افزود دولت عراق تا کنون هیچ درخواست کمکی نکرده است.
شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد، حسن روحانی رئیس جمهور ایران تاکید کرد ایران به غنی سازی اورانیوم ادامه خواهد داد به ذهن هیچ کس خطور نکند که ممکن است این کار متوقف شود. وی افزود اگر هیچ توافق هسته ای به دست نیاید از نظر ما هیچ مشکلی نخواهد بود.
المیادین همچنین نوشت: روحانی رئیس جمهوری ایران گفته است: واضح است که برخی از کشورها از تروریسم در عراق حمایت می‌کنند. این شبکه گزازش داد: رئیس جمهوری ایران گفته است:تروریسمی که آن را پشتیبانی می‌کنند، بلای آنها خواهد شد. این شبکه افزود: روحانی گفته است مسأله ورود نیروهای ایرانی به عراق هنوز مطرح نشده و تا الان انجام نشده است.
این شبکه همچنین اعلام کرد: روحانی گفته است توافق هسته ای با غرب به نفع منطقه و جهان است.و اگر به توافق نرسیم اوضاع دیگر مانند گذشته نیست. رئیس جمهوری ایران گفت: در صورتی که به توافقی هسته ای نرسیم این مسأله هیچ مشکلی را نسبت به ما به وجود نخواهد آورد.این شبکه همچنین از قول روحانی گفت: اختلافات با ۵+۱ می تواند حل گردد در صورتی که اراده ای جدی نزد این کشورها برای حل آن وجود داشته باشد.
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز (شنبه) گفت ایران آماده است، در صورت درخواست مقامات عراق، در چارچوب قوانین بین‌المللی به این کشور کمک کند.
روحانی در کنفرانسی مطبوعاتی که به طور مستقیم از تلویزیون ایران پخش می‌شد تصریح کرد دولت نورالمالکی تاکنون برای دفع حمله تروریست‌ها از تهران درخواست کمک نکرده است.
وی افزود: اگر گروههای تروریستی امنیت ایران را تهدید کنند، ایران از خاک خود دفاع خواهد کرد.
خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در تهران اعلام کرد احتمال کمی وجود دارد که نیروهای ایرانی برای مبارزه با تروریسم وارد عراق شوند.
همچنین شبکه العهد نیز درخبری فوری به پوشش سخنان رئیس جمهوری ایران پرداخت. این شبکه اعلام کرد :روحانی رئیس جمهوری ایران گفته است: انتخابات ریاست جمهوری ایران پیامی به کسانی بود که ملت ایران را تهدید می‌کردند.
این شبکه گزارش داد: رئیس جمهور ایران در سخنانی به مناسبت سالگرد پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ملت ایران به نظام اعتماد دارد و ملت نشان داد که تهدید‌ها بر آنها تأثیری ندارد.
العهد همچنین گزارش داد: روحانی از رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران به خاطر راهنمود‌هایشان قدردانی کرد.
شبکه المنار نیز در خبرهایی فوری به پوشش سخنان رئیس جمهوری ایران پرداخت. این شبکه اعلام کرد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران گفته است: عراق می تواند مشکل امنیتی خودرا حل کند و درصورتی که عراق از ما درخواست کمک کند ما آماده پاسخگویی به آن هستیم. این شبکه در ادامه پوشش سخنان رئیس جمهوری ایران گفت: روحانی رئیس جمهور ایران گفته است: گروههای تروریستی از سوی برخی کشورهای منطقه کمک مالی و نظامی می شوند.
همچنین پایگاه خبری النشره نیز در سخنانی از قول رئیس جمهوری ایران نوشت: روحانی رئیس جمهوری ایران گفته است: ایران درصورتی که احساس کند سرزمین هایش از سوی گروه های تروریستی تهدید می گردد با تمامی ابزار از خود دفاع خواهد نمود. این پایگاه خبری همچنین گزارش داد: ملت ایران در انتخابات گذشته خواست تا به جهان اعلام کند که فشار و تهدید و تحریم بر ملت ایران تأثیری ندارد.
همچنین شبکه روسیا الیوم نیز در خبری فوری اعلام کرد: رئیس جمهوری ایران گفته است: کشورش آماده است تا در صورت درخواست عراق از این کشور پشتیبانی نظامی کند.
این شبکه اعلام کرد: روحانی گفته است که درصورتی که عناصر داعش به مرزهای ما نزدیک شوند ما با آنها مقابله خواهیم کرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن