دیدبان

سربازان بی‌مدعا و گمنام، تضمین‌کننده امنیت و اقتدار برای نظام و کشور

سربازان بی‌مدعا و گمنام، تضمین‌کننده امنیت و اقتدار برای  نظام و کشور

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، اصطلاح سربازان گمنام امام زمان (عج) به نیروهاى مخلص و جان برکف اطلاعاتى و امنیتى کشور و وزارت اطلاعات گفته مى‌شود.

کار اطلاعاتى، تجسس، کسب اخبار سری، کشف مجهولات، دشمن یابى و و ابزار و شیوه آن نیز بیشتر اوقات امورى است که به کارگیرى آنها در شرایط عادى براى هر کسى جایز نیست.

اسلام با جدیت تمام بر اخلاق نیک نیروهاى اطلاعاتى در نظام اسلامى تاکید فراوان دارد و آنها به مناسبت وظایف حساسى که در نظام اسلامى به عهده دارند، باید متصف به صفات و ملکات خاصى باشند تا حسن انجام این وظایف را بر آنها ممکن سازد.

به صورت کلى از نظر اسلام و سیره یک نیروى اطلاعاتى لازم است همه خصوصیات و خصلت‌هاى پسندیده‌اى که یک فرد مومن خداباور و خداترس باید داشته باشد در مرتبه و درجه بالاتر و کامل‌ترى در یک نیروى اطلاعاتى موجود باشد. کار اطلاعاتى وظیفه‌اى سنگین و خطیر و در عین حال براى حفظ و دفاع از امنیت و منافع و مصالح کشور و نظام اسلامى بسیار حیاتى و ضرورى و ارزشمند است و همین امر مى‌طلبد که نیروى اطلاعاتى از ضریب ایمان و تقوا و احساس مسئولیت بالایى برخورد باشد تا بتواند این رسالت حساس را به خوبى به انجام برساند.

با پیروزى انقلاب اسلامى، ساواک و دستگاه‌هاى اطلاعاتى رژیم پهلوى منحل شد و نیروهاى مردمى در محله‌ها، کلانترى‌ها، مساجد و مراکز پیش‌آهنگى و کانون‌هاى جوانان کمیته‌هاى مردمى تشکیل دادند. هر کمیته هم در حد خودش ضمن کارهاى امنیتى جارى به جمع‌آورى اطلاعات مى‌پرداخت و عمدتا در زمینه اطلاعات داخلى واحدى در هر کمیته به نام واحد اطلاعات شکل گرفته بود.

به دلیل عدم تمرکز و هماهنگى، نهادهاى مختلف از قبیل سپاه پاسداران، اداره اطلاعات نخست وزیرى، کمیته‌هاى انقلاب، قضات و غیره براى خود کار اطلاعاتى مى‌کردند.

پس از گذشت یک سال از پیروزى انقلاب عملا امور اطلاعاتى و امنیتى گسترده و گسترده‌تر مى‌شد و پراکندگى‌ها و تداخل‌هایى که به طور طبیعى از این پراکندگى‌ها نشأت مى‌گرفت در کارها اخلال ایجاد مى‌کرد.

از این رو دفتر اطلاعات نخست‌وزیرى با ابتکار شهید رجایى شکل گرفت و امور اطلاعاتى میان سپاه و ارتش و کمیته و شهربانى تقسیم شد. سرانجام لایحه تشکیل وزارت اطلاعات در سال 1362 تهیه و مورد تصویب مجلس قرار گرفت.

اگر نبودند نیروهای مخلص، متعهد و خدایی که پیشانی نظام محسوب می‌شوند شاید اینگونه نبود وضعیت امنیت و اقتدار در منطقه و کشور که بی‌شک حاصل دلاورمردی‌های بزرگ‌مردانی است که شاید هیچگاه نامی از آنان در جایی برده نمی‌شود و کمتر کسی در ظاهر با رشادت‌ها و اقدامات آنان آشنایی پیدا کرده باشد.

در استان سیستان و بلوچستان با 1600 کیلومتر مرز آبی و خاکی و همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان که همواره فرصت مرز به لحاظ بی‌تدبیری کشورهای همجوار جولانگاه اشرار و قاچاقچیان واقع شده و شاید تداعی ایام دهه 60 در این استان یادآور تلخی‌های زیادی باشد که با شرارت‌های بی‌شمار و متعدد و راهبندی توسط یکسری عوامل خودفروخته و آلت دست بیگانگان، منطقه را دستخوش بحران‌های مقطعی کرده بودند و مردم را در هراس و وحشت قرار داده تا نوکری خود را به اربابانشان ثابت کنند و از این رهگذر به نوایی برسند، حضور دلاورمردان و سربازان گمنامی که در این راه پر خطر معامله خود را با خدا انجام داده‌اند، شاهد شهادت و جانبازی‌های فروانی بوده است.

امروز کار اطلاعاتی و پردازش و آنالیز جریانات منحرف و دست نشانده یک رویکرد اصلی است تا قبل از هر گونه اقدامی در نطفه خفه شده و اجازه و فرصت نقشه‌های شوم خود را پیدا نکنند.

حضور مستمر و بی‌نام و نشان این طلایه‌داران عرصه ایثار و از خودگذشتگی نظام، در مقابل حرکات و نقشه‌های دشمنان به ویژه در نقاط مرزی با شکست و ناکامی مواجه کرده است.

آنالیز و آسیب‌شناسی بر پایه واقعیات بر اصل وحدت و اتحاد که اصل ماندگاری است همواره مورد تاکید بوده و هر عنصری که قصد و نیت وارد کردن خدشه از نقاط مرزی به ویژه استان سیستان و بلوچستان را داشته باشد با تدابیر این طیف از خودگذشته که معامله خود را با خدای خود کرده‌اند، به گور برده‌اند.

تقدیم شهدای گرانقدر در مسیر پاسداشت ارزش‌ها همواره افتخاری است که بر تارک نظام مقدس از سوی این سربازان گمنام می‌درخشد.

وزارت اطلاعات در جریان اجرای وظایف و ماموریت‌های محوله خود را مقید به شرع مقدس و قانون می‌داند و سربازان گمنام امام زمان (عج) با اعتماد و اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ولایت و مردم، مقابله با دشمنان انقلاب و نظام را جنگ با دشمنان اسلام می‌دانند.

مهم‌ترین شاخصه و ویژگی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، ولایت‌مداری و مردم‌داری است و همین امر سبب تمایز این مجموعه از تمامی سرویس‌های اطلاعاتی دنیا شده است.

سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره خود را در برابر نظام و مردم مسئول می‌دانند و ضمن تلاش برای برقراری ارتباط و تعامل منطقی با نخبگان در حوزه‌های مختلف، همواره موجب عزت، اقتدار، امنیت و افتخار این نظام الهی شده‌اند.

پاسداری از حقوق مردم، صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام و دفاع از مرزهای عقیدتی و جغرافیایی کشور و همچنین حراست از اسلامیت و جمهوریت نظام از جمله اهداف مشخص و بارز سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه مجاهدت‌های خاموش خود برای اقتدار بیشتر و عزت بخشی به این کشور و نظام است.

سربازان گمنام امام زمان (عج) بازیگران اصلی صحنه امنیت و آرامش کشور هستند، مجموعه وزارت اطلاعات براساس اعتقاد راسخی که به نظام مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران دارند، همواره خود را پاسخگویی مردم می‌دانند.

عملکرد موفق و موثر سربازان گمنام امام زمان (عج) در سطح کشور به گونه‌ای بوده که امروز نقش برجسته و مهمی را در حوزه‌های سیاسی، علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در راستای رشد و اعتلای ایران اسلامی و رفاه و آسایش بیش از پیش مردم برعهده دارند.

سربازان گمنام امام زمان (عج) همواره و بدون کمترین چشم‌داشت و توقعی برای عزت و عظمت نظام و تامین آرامش و امنیت مردم تلاش و مجاهدت می‌کنند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن