دیدبان

واکنش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حملات داعش

واکنش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حملات داعش

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای حملات تروریستی گروهک داعش در عراق را محکوم و اظهار کرد: ‌اخبار چند روز اخیر در عراق از افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در این کشور حکایت دارد. البته ریشه بحران آفرینی‌های امروز عراق را باید در روند تحولات سوریه جست‌وجو کرد. برگزاری انتخابات آزاد با درصد مشارکت حداکثری در سوریه و اقبال مردم به گزینه مقاومت، ناکامی بزرگی برای دشمنان مقاومت را رقم زد. توفیقات روز افزون محور مقاومت در جبهه سوریه و ناکامی‌های پی در پی گروه‌های تکفیری و حامیان غربی – عربی‌شان، احتمال گسترش دامنه بحران به سایر محورهای مقاومت را افزایش داده بود.

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است: حمله ناکام به شهر مقدس سامرا با هدف تخریب حرمین شریفین عسکریین«علیهما السلام» و سپس اشغال استان نینوا و حمله به سایر استان‌ها، پس از عملیات‌های خرابکارانه در استان الانبار، زنگ خطر جدی برای گسترش اقدامات تکفیری‌های موسوم به داعش در عراق را به صدا در آورده است. تهدید داعش به تخریب بقاع متبرکه ائمه اطهار«علیهم السلام» در عراق نیز موجب افزایش نگرانی‌ها شده است.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: گسترش موج بحران در عراق با توجه به وضعیت سیاسی این کشور و تقارن آن با دوران انتقال قدرت در این کشور، اهتمام ویژه همه مسئولان و رهبران عراقی را در برخورد قاطع و دفع خطر گسترش بحران‌های قومی و مذهبی را می‌طلبد.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدامات خشونت طلبانه و وحشیانه گروه‌های تروریستی داعش در قتل‌عام مردم بی‌گناه و ترویج موج وحشت و ارعاب را به شدت محکوم کرده و دولت و ملت عراق را به حفظ بیشتر وحدت و همدلی تحت رهبری مرجعیت و بخصوص عمل به رهنمودهای مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی سیستانی «دامت برکاته» فرا می‌خواند. به حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی گروه‌های تکفیری هشدار می‌دهد در صورت ادامه روند گسترش بحران، دولت‌های حامی تروریسم بیشترین هزینه‌ها را متحمل خواهند شد و مسئولیت تمام هزینه‌های جانی و مالی متوجه آنان خواهد بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن