دیدبان

حضور جهانگیری در اجلاس گروه ۷۷

حضور جهانگیری در اجلاس گروه ۷۷

به گزارش دیدبان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور به دعوت دولت بولیوی صبح روز جمعه 23 خردادماه برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران گروه 77 + چین که به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس گروه 77 برگزار می‌شود، عازم شهر سانتاکروز بولیوی خواهد شد.

معاون اول رئیس‌جمهور قرار است در این سفر با اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی ملاقات و در خصوص مهمترین موضوعات مورد علاقه طرفین گفت‌وگو کند.

دیدار و گفت‌وگو با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل و انجام ملاقات‌های دوجانبه با برخی مقامات کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس، از دیگر برنامه‌های معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان در این سفر خواهد بود.

جهانگیری مصاحبه‌ای با شبکه تله سور کشور ونزوئلا خواهد داشت و در همایش گروه‌های اجتماعی شهر سانتاکروز نیز حضور خواهد یافت.

سفر معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان به بولیوی، نخستین سفر مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به آمریکای لاتین از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

گروه 77 در ژوئن سال 1964 با امضای بیانیه مشترک هفتاد و هفت کشور در حال توسعه، در خاتمه اولین نشست کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد( آنکتاد) در ژنو تاسیس شد.

گروه 77 بزرگ‌ترین سازمان بین دولتی کشورهای درحال توسعه در سازمان ملل است و هم‌اکنون 132 کشور در گروه 77 عضویت دارند، اما هنوز با همان نام اولیه شناخته می‌شود.

دوره ریاست در گروه 77 یک‌ ساله است و جمهوری اسلامی ایران از زمان تاسیس این گروه برای اولین بار در ششم بهمن 1389 ریاست آن را در وین احراز کرد.

مورالس رئیس‌جمهور بولیوی ریاست این گروه‌ را از دی‌ماه سال گذشته عهده‌دار شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن