دیدبان

تمسخر توافق هسته ای

تمسخر توافق هسته ای

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، بدنبال نشست های روز دوشنبه و سه شنبه هفته جاری مقامات ایرانی و آمریکایی در ژنو که با هدف تسریع روند حصول توافق هسته ای تا قبل از ضرب الاجل تاریخ 20 جولای سال جاری میلادی صورت گرفت، «ران درمر» سفیر اسرائیل در آمریکا هرگونه توافق هسته ای با ایران که صرفا متکی بر بازرسی باشد را به تمسخر گرفت و مدعی شد که نباید انتظار داشت که بازرسان مانع تولید تسلیحات هسته ای ایران شوند.

درمر در سخنرانی روز دوشنبه هفته جاری خود در واشنگتن مدعی شد که ایرانی ها می دانند که اگر قابلیت تولید تسلیحات هسته ای خود را دست نخورده نگه دارند، می توانند نهایتا بمب بسازند و به همین دلیل است که تنها چیزی که باید برای جامعه بین المللی قابل قبول باشد، توافقی است که در آن قابلیت تولید تسلیحات هسته ای توسط ایران به طور کامل برچیده شود.

این مقام اسرائیلی در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت که نباید روی بازرسان برای حل مشکل هسته ای با ایران حساب کرد.

هاآرتص در ادامه این خبر نوشت که مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا مکررا اعلام کرده اند که یک قابلیت محدود غنی سازی اورانیوم که توسط بازرسی های سخت کنترل می شود، احتمالا نتیجه مذاکرات هسته ای با ایران خواهد بود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز هرگونه نتیجه از مذاکرات هسته ای با ایران که به تهران اجازه ادامه غنی سازی بدهد را رد کرده و این همان موضعی است که درمر در سخنرانی اخیر خود علیه ایران گرفت؛ نتانیاهو همچنین خواستار افزایش تحریم ها علیه ایران شده است.

ادعاهای ضد ایرانی سفیر اسرائیل در آمریکا با اظهارات اخیر «ایتای برون» تحلیلگر اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی  در تضاد است؛ برون اعلام کرده است که تهران تاکنون از توافق موقتی که در ژانویه سال جاری میلادی امضا کرده، پیروی کرده است و می تواند به خوبی یک توافق دائمی را نیز امضا کند.

هاآرتص در ادامه خبر خود آورده است که برون تنها مقام سطح بالای رژیم صهیونیستی نیست که با موضع نتانیاهو در قبال مذاکرات هسته ای ایران، اختلاف دارد؛ در ماه ژانویه سال جاری میلادی، «امیر اشل» فرمانده نیروی هوایی اسرائیل نیز گفت که به نظر می رسد که دیپلماسی ایران در مسیر مثبتی حرکت کرده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن