دیدبان

سخنان امروز لاریجانی پیش از دستور

سخنان امروز لاریجانی پیش از دستور

به گزارش دیدبان به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز صحن علنی امروز چهارشنبه 21 خرداد ماه با گرامیداشت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) گفت: امروز در عالم اسلام بخصوص کشور ایران انتظار فرج در قلب‌ها موج می‌زند چراکه مکر زمانی در پناه مدرنیته به اوج خود رسیده است
وی ادامه داد: لوازم استعمار و استثمار خلق با ویترین غلط انداز آزادی و حقوق بشر بیش از همه اعصار فراهم گردیده است و ظلم و ستم و گسترش فساد هوای تنفسی زندگی مبتنی بر فطرت سالم را تنگ کرده است.
لاریجانی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) تصریح کرد: انتظار فرج است که راه تکامل بشر را فراهم می‌کند و دل‌های افسرده عصر جدید را روح دوباره می‌بخشد.
از امام صادق (ع) سوال شد که چرا ما در این زمان آرزو می‌کنیم که از یاران امام در دوران آشکاری حق باشیم و حال آنکه ما در این روزگار که در دوران امامت شما و پیروی از شما به سر می‌بریم و کارهایمان افضل از اعمال دولت حق است.
وی همچنین گفت: امام صادق (ع) فرمودند آیا دوست ندارید خدای بزرگ حق و عدالت را در آبادی‌ها آشکار سازد و حال عموم مردم را تحقق بخشد و وحدت کلمه پدید آورد و افکار ناسازگار را سازگار کند و در زمین معصیت خداوند رخ ندهد و حدود الهی اجرا شود و خداوند حق را به اهلش واگذار کند و ایشان آن را آشکار کند تا اینکه هیچ چیز از حق و بیم از هیچ یک از مردمان پنهان نگه داشته نشود.
لاریجانی با بیان اینکه اینها گوشه‌ای از نتایج انقلاب تکاملی است که در  کلام امام صادق (ع) آمده افزود: این امام فرمودند کسانیکه می‌خواهند درک درستی از  مدرسه مهدوی پیدا کنند باید در مرحله نخست در دین باوری و شک در سرگردانی مسئله ولایت آگاه شوند این موضوع مرا غمگین ساخت به خاطر شما نه با خاطر خود ما متاثر شدیم برای خود شما نه برای خود.
وی با اشاره به تفسیر آیه‌ای از امام موسی کاظم(ع) تصریح کرد: خداوند با ولایت حضرت ولی عصر خود را به کمال می‌رساند اگر چه منکران ولایت علی آن را خوش ندارند سوال کردند آیا این تنزیل است امام فرمود آنچه که گفتم تنزیل است این مطلب توجه به ولایت را به درک حقیقت انتظار می‌رساند و که بدون آن حقیقت ولایت ظاهر زندگی آراستگی می‌یابد.
رئیس مجلس افزود: اما حرکت تکاملی در روح آسان نمی‌شوداین نکته‌ای است که کرمن فیلسوف و شرق شناس فرانسوی آنرا فهم نمود مذهب تشیع به علت وجود مهدی موعود مذهبی است که رابطه میان خدا و خلق را برای همیشه نگه می‌دارد و به طور مستمر ولایت را پا برجا می‌دارد به این جهت است که ولایت فقیه در زندگی اجتماعی منتظران نقش رکنی دارد چراکه امام زمان (عج) فرمود در دوران غیبت به احادیث ما رجوع کنید.
لاریجانی با بیان اینکه نکته دیگر در مدرسه مهدویت پیراستن حقایق دینی از خرافات التقاعات و کج روی‌هااست گفت: امام صادق (ع) در این راستا فرمود آنگاه که قائم قیام کند موردی را مطرح می‌کند که در گذشته نبوده و در روایت‌های دیگری از راه و روش امام مهدی سوال شد که امام فرمود: راه و روش او چون پیامبر است یعنی هرچه را که پیش از او باشد ویران می‌کند چنانچه که پیامبر نظام جاهلیت را ویران کرد و اسلام را از نو می‌سازد.
رئیس مجلس تاکید کرد: امام زمان (عج) در واقع مامور به احیای آیین‌ها از پیرایه‌ها است به طوریکه امام علی (ع) فرمود عدالت و دادگری را به شما می‌نمایانم و قوانین مرده قرآن و سنت را دگر بار زنده می‌کند.
وی افزود: ابن عربی در  فتوحات مکیه می‌گوید بدان که برای خداوند خلیفه‌ای است که در آینده خروج می‌کند در حالی که زمین پر از ظلم و جور شده و اقدام به عدالت و برابری خواهد کرد حتی اگر یک روز از عمر جهان باقی مانده باشد، خداوند آن روز  را آنقدر طولانی می‌کند تا این خلیفه ظهور کند او از عترت خانواده رسول‌الله می‌باشد و از فرزندان فاطمه و هم نام پیامبر اکرم است.
لاریجانی در بیان توصیفاتی از حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: ایشان در اسلام روح تازه‌ای می‌دمد و آن را زنده می‌کند بعد از آنکه مرده بود ادیان ناخالص را از روی زمین جمع می‌کند و جز دین حقیقی در زمین نمی‌ماند و خداشناسان واقعی با او بیعت می‌کنند و مسیح از آسمان نازل می‌شود.
نماینده مردم قم تاکید کرد: امروز افکار فضاحت آور تکفیری‌ها از یک طرف و روشن فکرزدگی التقاطی اسلامی که حقایق علمی اسلام را زمینی کرده است همان چیزی نیست که امام مامور به ویران نمودن آن است.
وی افزود: نکته سوم در مسلک منتظران واقعی تکامل معنوی و اخلاقی است تا اینکه دگرگونی معنوی حاصل نشود با شعار مهدی بیا بیا حتی گام در اولین کلاس مدرسه مهدویت نهادینه نشده است.
لاریجانی تاکید کرد: از امام باقر (ع) نقل است که فرمود هنگامی که قائم رستاخیز شود خداوند قوای فکری مردم را تمرکز کند و اخلاق آنان را تکامل بخشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمود؛ به درستی که برای ما اهل بیت دولتی است که خداوند تعالی آن را خواهد آورد و بعد می‌فرماید؛ هرکس که منتظر است با ولع رفتار می‌کند و با حسن خلق سلوک می‌نماید.
لاریجانی تصریح کرد: نکته دیگر در حرکت تکاملی مهدوی رشد علم و دانایی است، جامعه منتظر نمی‌تواند با کسالت علمی گوینده حقیقت راه باشد، از امام باقر (ع) نقل است که فرمود؛ قائم ما به هنگام رستاخیز خویش نیروهای اغنایی توده‌ها را تمرکز دهد و خردها و دریافت‌های خلق را به کمال رساند و تعدیلی در همگان فرزانگی پدید آورد و باز از امام باقر (ع) نقل است که در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) مردم حکمت و علم بیاموزند تا آنجا که زنان در خانه‌ها با کتاب، سنت پیامبر قضاوت کنند.
وی افزود: در همین زمینه پیامبر اسلام فرمودند؛ نهمین امام، از فرزندان امام حسین، قائم است و خداوند به دست او سرزمین تاریک زندگی را نورانی و روشن می‌کند،  از عدل می‌آکند، پس از دوران زور؛ علم و دانایی را فراگیر می‌سازد پس از دوران جهل و نادانی، جامعه منتظر جامعه‌ای است که توسعه علمی در آن اولویت دارد، جامعه مهدوی بازار رونق فرزانگی است، نه بازار زرق و برق ظاهری و تجدد
نماینده مردم قم با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: اینکه رهبری معظم بارها و بارها در دیدار با قشرهای مختلف اولویت علم و دانش را گوشزد می‌نمایند، نه صرفا به جهت پیشبرد اقتصاد است که مسیر تکامل جامعه به سوی غایات مهدویت از طریق فرزانگی علمی حاصل می‌شود، به تعبیر شهید مطهری؛ روح بشریت منتظر به خردمندی و پیروی از فکر و ایدئولوژی و آزادی از اسارت و شرایط طبیعی، اجتماعی و غرایز حیوانی میسر است.
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: مطلب دیگر حرکت مجاهدانه در‌ آبادی، توسعه و عدالت است که از محورهای مهم انقلاب مهدوی است، به طوری که در روایتی امام حسن عسگری (ع) به فرزند بزرگوارشان حضرت صاحب الزمان (عج) می‌فرمایند؛ فرزندم! گویی تو را می‌بینم هنگامی که نصرت خدا بر تو نازل شده و فرج هموار گردیده و شکوه و عظمت تو اوج گرفته، در این هنگام فجر دولت حق می‌دمد و تاریکی باطل از صحنه گیتی برچیده می‌شود و‌ آفاق را روشن می‌سازد و آرامش و صلح را از کران تا کران برقرار می‌کند، اقطار و اکناف جهان سبز و خرم می‌شود،  چهره دنیا خندان و قله های شرف و عظمت از تو شاداب و خرامان می گردد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از پیامبر اسلام (ص) نقل است که فرمود؛ در امت من حضرت مهدی (عج) قیام کند، در زمان او مردم به نعمت‌هایی دست می‌یابند که در هیچ زمانی دست نیافته‌اند که البته تحقق این امر با حرکت شتابنده پیشرفت و آبادانی همراه با عدالت محقق می‌گردد و این انقلاب اقتصادی به نحوی است که امام صادق (ع) فرمود؛ هنگام رستاخیز قائم ما شما به جستجوی اشخاصی بر می‌آیید که مال یا زکات ب‌گیرند و کسی را نمی‌یابید که از شما قبول کند و مردمان همه به فضل الهی بی‌نیاز می‌گردند.
لاریجانی ادامه داد: ابن عباس از رسول خدا(ص) نقل می‌کند که فرمود در آسمان هفتم که عروج نمودم، خداوند فرمود ؛ با مولود قائم زمین را آباد می‌گردانم و با مولود زمین را از دشمنان خود پاک می‌کنم و اولیاء را وارث سرزمین می‌کنم، به وسیله او شهرها را آباد می‌کنم و بندگانم را با دانشم زنده می‌نمایم، برای او گنج‌ها و ذخیره‌ها را آشکار می‌نمایم.
 وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال رونق اقتصادی و فرهنگی از عنایات حضرت ولی‌عصر (عج) ملت ما بهره کافی را ببرند، همانگونه که در توقیع مبارک حضرت به شیخ مفید آمده است؛ همانا علم ما بر کارهایتان احاطه دارد، هیچیک از اخبار شما بر ما پنهان نیست، ما شما را به حال خود وا نمی‌گذاریم، فراموشتان نمی‌کنیم و اگر چنین نباشد گرفتاری‌ها بر شما نازل و دشمنان شما را نابود می‌نمایند و امیدواریم ملت نستوه ما مشمول ادعیه آن حضرت قرار گیرد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن