دیدبان
نماینده حکومت اقلیم کردستان در تهران:

حاج قاسم سلیمانی شخص اول خاورمیانه است

حاج قاسم سلیمانی شخص اول خاورمیانه است

به گزارش دیدبان به نقل از افکار، ناظم دباغ،‌ نماینده حکومت اقلیم کردستان عراق، که از سال ۱۹۹۹ نماینده جلال طالبانی در تهران بوده، اخیراً در مصاحبه با تلویزیون کردی زبان "رووداو" دراربیل گفت از زمان حضورش در ایران –واسط انتقال پیام‌های اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی بوده؛ پیام‌هایی که در یک طرف آنها قاسم سلیمانی قرار داشته است.
به گزارش افکارنیوز؛ دباغ در برنامه اخیر تلویزیونی خود، می گوید: "طبیعتا وقتی اسم سپاه قدس می‌آید، در رأس آن نام قاسم سلیمانی قرار دارد؛ او شخص اول خاورمیانه است."
ناظم دباغ، حاج قاسم را به نام «حاجی» صدا می زند و درنامه هایی که بعدا در رایانه شخصی او هک شد، نیز ایمیل هایی برای حاجی ارسال شده بود. او می گوید من در مکاتبات رسمی خود نیز نام او را، با نام مختصر یا همان «حاجی» می نویسم؛ موضوعی که با هک شدن افشا شد.
او می گوید که به صورت روزانه با ژنرال سلیمانی در ارتباط نیست ولی حاج قاسم در کردستان دفتر دارد و آنها با او عمدتا در مورد مسائل سطح پایین صحبت می کنند. دباغ این را هم اضافه می کند که حاج قاسم ممکن است با مقامات رده بالای کرد در ارتباط باشد.
ناظم دباغ نماینده حکومت اقلیم کردستان در تهران اخیراً در مصاحبه خود با تلویزیون "رووداو" گفته که از سال ۱۹۹۹ که او نماینده جلال طالبانی و حزب وی-اتحادیه میهنی- در ایران بوده؛ تمامی ارتباطات گروه‌های کرد از کانال سردار قاسم سلیمانی پیش می رفته است.
رسانه‌های کردستان عراق می‌گویند سرلشگر سلیمانی نفوذ زیادی بر رهبران کرد دارد. آنطور که دباغ می گوید حاج قاسم در مسافرت های سابق خود به اربیل مهمان مسعود و نچیروان بارزانی و در سفرهایش به سلیمانیه مهمان جلال طالبانی بوده است.
نماینده حکومت اقلیم در تهران با اشاره به منافع مشترک و روابط تاریخی دو طرف می‌گوید در سال‌های ارتباطش با قاسم سلیمانی او را "فردی دلسوز برای ایران" و "دوست خوبی" برای کردها دیده است.
به اعتقاد او، قاسم سلیمانی نه‌تنها مسئول ارتباطات اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی بلکه مسئول همه ارتباطات ایران در خاورمیانه است. "او همیشه تلاش کرده که اتحاد درونی کردها، اتحادِ کرد و شیعه و همچنین ارتباط کرد و شیعه با سنی‌ها در راستای پاسداری از عراق حفظ شود."

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن