دیدبان

سیزدهمین جلسه غیر علنی محاکمه مرسی در مصر

سیزدهمین جلسه غیر علنی محاکمه مرسی در مصر

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، المصری الیوم اعلام کرد ؛ دادگاه جنایی قاهره امروز بار دیگر مرسی و 14 تن از رهبران اخوان المسلمین را در قضیه حوادث کاخ الاتحادیه محاکمه می کند و جلسه امروز به استماع اظهارات شهود اختصاص خواهد داشت.

پیش از این دادگاه تصمیم گرفت که به خاطر حفظ امنیت ملی کشور، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه را از حضور در جلسه منع کند.

مرسی و 14 تن از رهبران اخوان المسلمین که 7 نفر از آنها فراری هستند به قتل 3 معترض و زخمی کردن چند نفر دیگر در برابر کاخ الاتحادیه در تاریخ 5 دسامبر 2012 ، متهم هستند.

بدیع و شاطر و 14 متهم دیگر در حوادث دفتر ارشاد اخوان محاکمه می شوند
دادگاه جنایی قاهره در جلسه امروز خود به ریاست قاضی «معتز خفاجی»، محاکمه «محمد بدیع» رهبر اخوان المسلمین و «محمد خیرت الشاطر» معاون رهبر اخوان المسلمین، «مهدی عاکف» رهبر سابق این گروه و 14 نفر از رهبران اخوان را ازسر می گیرد.

این افراد در قضیه اتهام قتل عمد و تحریک به خشونت علیه تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز در مقابل دفتر ارشاد اخوان در المقطم در جریان تظاهرات 30 ژوئن، محاکمه می شوند.

بر اساس این گزارش، قاضی «طارق ابو زید» دادستان جنوب قاهره در ابتدای تحقیقات 6 نفر از متهمان را برای محاکمه جنایی در دادگاه جنایی قاهره به اتهام قتل تظاهرات کنندگان در مقابل دفتر ارشاد، ارجاع داده بود.

اخوان المسلمین انحلال حزب آزادی و عدالت را بررسی می کند
روزنامه الرأی کویت نوشت که جماعت اخوان المسلمین انحلال شاخه سیاسی این گروه یعنی حزب آزادی و عدالت را در نتیجه اختلافات شدید در داخل این گروه، در دست بررسی دارد.

این روزنامه به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که این اختلافات به دنبال حضور «اشرف بلال» از رهبران این حزب در یک سمینار موسسه الاهرام درباره قانون مجلس نمایندگان جدید، تشدید شد.

فهمی با فرستاده آمریکا به لیبی دیدار می کند
«نبیل فهمی» وزیر خارجه مصر امروز سه شنبه با «دیوید استر فیلد» فرستاده آمریکا به لیبی در مقر وزارت خارجه مصر دیدار می کند.

دو طرف در این دیدار تحولات مربوط به بحران لیبی و همه جوانب آن را در سایه حوادثی که از سوی نیروهای سرلشگر «خلیفه حفتر» در این کشور رخ می دهد، بررسی خواهند کرد.

دو طرف همچنین نحوه تعامل مشترک در سایه تحرکات سازمان ملل و اتحادیه عرب برای حل بحران لیبی را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند داد.

سفیر قطر قاهره را ترک کرد
«سیف بن مقدم البوعینین» سفیر قطر در قاهره پس از شرکت در مراسم تحلیف «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور منتخب مصر، این کشور را ترک کرد.

بن مقدم شنبه شب برای شرکت در مراسم تحلیف عبد الفتاح السیسی وارد قاهره شده بود و شب گذشته قاهره را به مقصد یونان ترک کرد.

سفیر قطر 30 ژانویه گذشته به دنبال تشدید تنش بین قاهره و دوحه در سایه انتقادات قطر از اقدام ارتش مبنی بر عزل «محمد مرسی» و نیز میزبانی قطر از رهبران اخوان المسلمین، قاهره را ترک کرده بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن