دیدبان

تمایل هیلاری کلینتون برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

تمایل هیلاری کلینتون برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، "هیلاری کلینتون" در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز با بیان این مطلب در ادامه گفت که انتقاد جمهوریخواهان از او در رابطه با حادثه تروریستی بنغازی در سال ۲۰۱۲ که منجر به مرگ دیپلمات های آمریکایی شد، باعث شده که او برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی تشویق شود.
وزیر امور خارجه سابق آمریکا اعلام کرد که مایل است در انتخابات ریاست جمهوری آتی در آمریکا که سال ۲۰۱۶ برگزار خواهد شد، شرکت کند، اما هنوز تصمیم قطعی خود را نگرفته است.

وی همچنین با اشاره به تحقیقاتی که توسط کنگره آمریکا در خصوص حوادث بنغازی، این اقدام را موضوعی فراتر از دلیلش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری دانست و گفت: این تحقیقات انگیزه زیادی به وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داده است.

موضوع کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی به همراه سه نفر دیگر در تحولات شهر بنغازی در سال 2012 میلادی، از جمله مواردی است که هنوز جزئیات آن مشخص نشده از همین رو کنگره ایالات متحده قصد دارد با تشکیل کمیته ای ویژه به بررسی مجدد این پرونده بپردازد.

تحقیقات کنگره در این رابطه در حالی انجام می شود که رسانه های امریکایی معتقدند دولت اوباما حقایق مربوط به حادثه بنغازی را منتشر نکرده است. در مورد این پرونده "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه سابق آمریکا که در زمان وقوع حادثه عهده دار این مسئولت بود و همچنین "دیوید پترائوس" رئیس وقت سازمان سیا، متهمان اصلی به شمار می روند. نحوه رسیدگی به این پرونده به گونه ای است که حتی برخی از رسانه های آمریکایی در تحلیل های خود عنوان داشته اند ممکن است هیلاری کلینتون به واسطه حادثه بنغازی شانس خود را برای وارد شدن به رقایت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 از دست بدهد.

با این حساب باید دید کمیته تحقیق در خصوص حادثه بنغازی از چه افرادی تشکیل می شود و گزارش نهایی آن به چه صورتی منتشر می شود. در این میان تحلیل هایی وجود دارد که نویسندگان آنها معتقدند گزارش کمیته تحقیق بنغازی می تواند به عنوان برگ برنده جمهوری خواهان در انتخابات 2016 مطرح باشد.

در 11 سپتامبر 2012 میلادی همزمان با اوج گرفتن احساسات ضد آمریکایی در سراسر جهان به دلیل اقدام یک کشیش مسیحی برای آتش زدن قرآن، اعتراضات مردم در بنغازی منجر به کشته شدن چهار دیپلمات آمریکایی از جمله سفیر آمریکا در لیبی شد.

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن