دیدبان

خبر خوش رئیس سازمان غذا و دارو برای بیماران «ام اس»

خبر خوش رئیس سازمان غذا و دارو برای بیماران «ام اس»

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم ، رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو طی یادداشتی عنوان کرد: بسـته تحول در نظـام ســلامت، مجموعه‌ای متنــوع بـرای حمـایت از گروه‌هـا و اقشـار مختلف جامعه است و بیماران صعب العلاج یا مبتلایان به بیماری‌های خاص که اقدامات درمانی آنها هزینــه‌های بالایی را می‌طلبد جزء مشمولان این طرح هستند. 

بســیاری از این بیماران و خانواده‌های آنها قــادر به تـأمین تمـام هزینـه‌های درمان و مراقبت نیستند. در بودجه مبلغ ٢٠٠ میلیارد تومان برای این منظور پیش بینی شده است که بخشی صرف تأمین هزینه‌های دارویی و بخشی برای اقدامات درمانی استفاده می‌شود.

این بیماران با اینکه تحت پوشش بیمه‎ها نیز هستند اما ممکن است نتوانند پس از دریافت حمایت‌های بیمه‌ای هزینه خدمات درمانی و مراقبتی خود را پرداخت کنند یا سهم ١٠درصدی خود را بپردازند. در این خصوص برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است تا از این دسته بیماران به روش مددکاری و بعد از ارزیابی دقیق حمایت شود. 

از محل هدفمندسازی نیز بودجه دیگری پیش بینی شده که در صورت تأمین آن می‌توان از بیماران بی‌بضاعت در بخش بستری به صورت کامل و تا هر میزان که لازم باشد حمایت کرد. البته این امر منوط به تأمین اعتبارات است. دولت تعهد کرده است اعتبار مورد نیاز آن را تأمین کند، خوشبختانه همه برنامه‎ریزی‌ها انجام شده و با شروع پیش پرداخت‌ها این اقدام عملیاتی می‌شود.

فراموش نکنید این کار با یک پروژه عمرانی تفاوت دارد و اگر شروع شود دیگر نمی‌توان به دلیل کمبود منابع مالی آن را متوقف کرد. من امیدوارم همه مردم شاهد اتفاق‌های خوبی در این بخش باشند و تحولات بیشتری را در نظام سلامت کشور احساس کنند.  

در همین رابطه خبر خوشی هم برای بیماران «ام اس» دارم و آن اینکه داروی ایرانی اینترفرون بتا که مبتلایان به «ام اس» از آن استفاده می‌کنند، ارزان می‌شود و کسانی که تا این هفته بین ٥٠ تا٩٠ هزار تومان برای تهیه این دارو هزینه می‌کردند از این پس نیمی از آن را می‌پردازند.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران