دیدبان

بیانیه اخوان المسلمین

بیانیه اخوان المسلمین

به گزارش دیدبان به نقل از المصریون، جماعت اخوان المسلمین در بیانیه ای به دنبال صدور احکام جدید اعدام علیه تعدادی از مخالفان السیسی از جمله تعدادی از رهبران اخوان المسلمین که همزمان با تحلیف السیسی صادر شد، تاکید کرد که ملت مصر به انقلاب مسالمت آمیز خود تا بازگرداندن آزادی و کرامت ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است که این احکام هرگز ترسی در دل ملت مصر که هزاران شهید، مجروح و بازداشتی تقدیم کرده است، ایجاد نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دادگاه جنایی شبرا الخیمه روز شنبه حکم اعدام 10 نفر از رهبران اخوان المسلمین از جمله «محمد بدیع» رهبر این جماعت به اتهام مسدود کردن جاده قلیوب واقع در شمال قاهره و قتل 2 نفر در جریان آن را به مفتی مصر ارجاع داد و روز 5 جولای (14 تیر ماه) را برای قرائت حکم نهایی آنها تعیین نمود.

عبد الفتاح السیسی وزیر دفاع سابق مصر که سال گذشته «محمد مرسی» رئیس جمهور منتسب به جماعت اخوان المسلمین را از قدرت برکنار کرد، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مصر که دومین انتخابات پس از سرنگونی رژیم «حسنی مبارک» بود، با کسب 96 درصد آراء بر رقیب خود «حمدین صباحی» موسس جریان مردمی مصر پیروز شد.

وی روز گذشته در دادگاه عالی قانون اساسی در مقابل قضات دادگاه و در جمع حاضرین در مراسم، سوگند یاد کرد و به مدت 4 سال زمام ریاست جمهوری مصر را بدست گرفت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن