دیدبان

دولت به قانون احترام بگذارد

دولت به قانون احترام بگذارد

به گزارش دیدبان به نقل از کیهان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با تابناک و در پاسخ این سوال که «در روزهای گذشته نسبت به برخی از رویکردهای دولت به خصوص در عرصه فرهنگ انتقاداتی شده است. به نظر شما علت این انتقادات چیست؟» گفت: خود اصحاب دولت نباید، به اضطراب، دلهره‌ها و دلواپسی‌ها بیفزاید. بالاخره ما یک جامعه فعال، شاداب و دارای آزادی بیان و آزادی بعد از بیان داریم. به هر حال همه افراد می‌توانند، راجع به تمام مسائل اقتصادی، سیاست، اخلاق، حجاب، عفاف، دانشگاه، سیاست خارجی صحبت کنند.
وی درباره این سوال که «عده‌ای از عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف از جمله حجاب و عفاف ناراضی هستند و برای استدلال خود به بعضی از عملکردهای دولت اشاره می‌کنند. شما این نقد را به دولت وارد می‌دانید؟» اظهار داشت: ما در جامعه‌مان اگر می‌خواهیم قانونی بحث کنیم؛ یک مصوبه‌ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام حجاب و عفاف داریم.
در سال 84 آقای خاتمی به وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی برای عملیاتی کردن آن دستور داده بود. در سال 85 آقای احمدی‌نژاد  این قانون را به وزارت کشور ارجاع داد و گفت بروید این را اجرا کنید که هنوز هم اجرا نشده است. در قانون عفاف و حجاب بیش از 20 دستگاه باید قانون را در زیرمجموعه خودشان عملیاتی کنند که متاسفانه دستگاه‌ها آن طوری که باید و شاید تمکین نکردند و آن را عملیاتی نکردند.
وی درباره قانون ماهواره نیز می‌گوید: بله در این مورد هم قانون وجود دارد. بالاخره در قصه ماهواره قانون می‌گوید، که افراد عادی نباید از ماهواره استفاده کنند و در نقطه مقابل رادیو،  تلویزیون باید از ماهواره‌های بین‌المللی استفاده کنند و آنچه مفید، موثر و سودمند است را بگیرند و در رادیو و تلویزیون منعکس کنند که از مزایای آن بهره‌مند شویم ولی از مفاسد آن برکنار بمانیم. بالاخره دولت این را اجرا نکرده‌اند. دستگاه‌ها نسبت به قانون التزام عملی ندارند.
«آقای روحانی چندی پیش در مورد ماهواره گفت «اگر خدایی نکرده تلویزیونی بتواند با یک دیش مخفی یا آشکار شبکه دیگری را بگیرد و جوانان آن شبکه را ببینند چگونه ایرانیت و اسلامیت می‌ماند؟! دیدیم که ماهواره آمد و مبارزه در پشت بام و بالکن تاثیرگذار نبود و نه ایمان مردم پر زد و رفت و نه هویت مردم از دست رفت.» نظر شما دقیقا با حرف آقای رئیس‌جمهور در تضاد است؟» اکرمی در پاسخ این پرسش تصریح کرد: من این اظهارات را از آقای رئیس‌جمهور نمی‌پسندم. برای اینکه قانون عملی نشد. اگر قانون عملی می‌شد که این طور نمی‌شد.
 بالاخره ما باید به قانون احترام بگذاریم یا قانون را تغییر بدهیم. ولی وقتی قانون وجود دارد نباید قانون را تمکین نکنیم. اگر قانون اصلاح می‌خواهد آن را اصلاح کنیم و نه اینکه بگویم چون مثلا تمکین نکردند، بنابراین فایده‌ای ندارد و بی‌خود بوده است. من این اظهارات را نمی‌پسندم.
حجت‌الاسلام اکرمی همچنین درباره بحث بهشت بردن مردم از سوی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: استدعای ما از آقای رئیس‌جمهور این است که به مسائل مهم کشور بپردازد. مسائل مهم کشور اقتصاد، اشتغال، اعتیاد، سرمایه‌گذاری و رونق تولید و کار است. الان بیکاری و اعتیاد است که ام‌الفساد است. الان اعتیاد به مدرسه‌ها هم نفوذ کرده است. باید به گونه‌ای به مسائل بپردازیم که مسائل غیر مهم باعث فراموشی مسائل مهم نشود.
اکرمی اضافه کرد: به نظرم می‌آید همه دستگاه‌های فرهنگی باید در این مسائل کمک بکنند. ما هم نگاه نکنیم یک اظهاراتی آقای روحانی انجام داده است. چهار تا امام جمعه انتقاد کرده‌اند بگوییم همه چیز تمام شده است.  750 نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود حالا 4 تای آنها تذکر داده‌اند باید به حرف آنها گوش دهیم. اگر حرف آنها درست است  رفتارمان را اصلاح کنیم، اگر درست نیست تساهل نشان دهیم.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن