دیدبان

همسر معصومه ابتکار پشت پرده وارادات بنزین است؟

همسر معصومه ابتکار پشت پرده وارادات بنزین است؟

به گزارش دیدبان به نقل از عصر امروز، در دی ماه سال ۹۱ وبلاگی به نام بانوی فتنه اسناد و مدارکی مبنی بر تخلف همسر معصومه ابتکار (عضو جبهه منحله مشارکت) به همراه جمعی دیگر از اعضای خانواده وی را در فضای مجازی انتشار داد که ما نیز آن را برای پاسخگویی وی و روشن شدن افکار عمومی انتشار داده بودیم.
بنا بر این گزارش اما در هفته گذشته وقتی آقای موسوی نژاد پشت پرده واردات بنزین را منتشر کرده و گفت که همسر سرکار خانم ابتکار در این رانت بنزینی دست دارند و معلوم شد که تمام جنجال آلودگی سوخت بی مبناست مناسب دیدیم که آن اسناد را برای روشن شدن بهتر پشت پرده داستان سوخت وارداتی مجددا منتشر نماییم.
به گزارش عصر امروز سید محمد هاشمی همسر معصومه ابتکار؛ که به دلایلی خاص از یکی از ارگانهای مهم کنار گذاشته شده بود؛ به همراه همسر خود (معصومه ابنکار) و چند نفر از دوستانشان در سال ۱۳۶۹ شرکتی را در زمینه صادرات و واردات تاسیس می نمایند و محمد هاشمی به عنوانرئیس هیات مدیره انتخاب می گردد.
در اینجا به یکی از قراردادهای صوری و تخلف انجام شده توسط این شرکت در سال ۱۳۷۲ که منجر به حیف و میل مبالغ زیادی از استانداری تهران و بیت المال شد، می پردازیم. قابل ذکر است که این تخلف مربوط به دوره دولت آقای هاشمی رفسنجانی می باشد.
شرکت صنعتی تبت با مسئولیت محدود به شماره ثبت ۵۷۸۶۷ در تاریخ ۳۱/۴/۱۳۶۹ با افزایش سرمایه شرکت آقایان بهزاد هاشمی، محمد هاشمی و خانم معصومه ابتکار و افسانه السادات میری را به عنوان سهام دار معرفی می نماید.


(سند شماره1)

sanad1 آگهی روزنامه رسمی شرکت تبت با شماره ثبت 57867

سند 1 آگهی روزنامه رسمی شرکت تبت با شماره ثبت 57867
اما در تاریخ ۹/۸/۷۱ شرکتی به نام ( آرین شید ) قراردادی به مبلغ۳۸۰/۰۰۰/۰۰۰ریال در خصوص تامین 4000 مترمکعب چوب روسی مورد نیاز استانداری تهران منعقد می نماید. نکته قابل تامل این است که آقای محمد هاشمی همسر خانم ابتکار رئیس هیئت مدیره شرکتی بنام «تبت» به شماره ثبت ۵۷۸۶۷ طبق درج در روزنامه رسمی کشور می باشد ولی در قرار دادی که با استانداری می بندند نام شرکت به آرین شید با همان شماره ثبت و مدیرعامل تغییر پیدا می کند.
این شرکت با تمهیداتی خود را مالک چوب روسی و قادر به تحویل آن معرفی می نماید و با انعقاد قرار داد مبلغ ۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال اخذ می نمایند ولی بعدا معلوم می شود مدیران شرکت با تظاهر به داشتن کالا و امکانات و قدرت واهی اقدام به کلاه برداری نموده اند .

در بند۲ : مدت قرار داد ۸۵ روز قید شده است
در بند ۸ قرارداد قید شده است که : فروشنده(شرکت آرین شید) مکلف است که کالای موضوع قرارداد را از نظر کیفیت طبق استاندارد متعارف تحویل خریدار نماید و از نظر خریدار تحویل چوب استوک ( ته مانده انبار – کناره – ترک خورده- صفافی نشده ) غیر قابل قبول خواهد بود.

(سند شماره 2)

sanad2  متن قرار داد شرکت آرین شید و استانداری تهران

سند2 متن قرار داد شرکت آرین شید و استانداری تهران

sanad20  متن قرارداد صفحه دوم

متن قرارداد صفحه دوم

sanad79 متن قرارداد صفحه سوم

متن قرارداد صفحه سوم
در سند زیر گزارش سازمان همیاری شهرداریهای استان می باشد که نشان می دهد پس از گذشت ماهها، شرکت آرین شید به تعهدات خود عمل نکرده و از ۴۰۰۰ مترمکعب مفاد قرارداد فقط ۵۰۰ متر مکعب آن را تحویل داده است که آن هم در حد استاندارد خواسته شده نبوده و به صورت فله ای و در
ابعاد مختلف می باشد.

(سند شماره 3)

sanad3

 در ادامه به تخلف یکی از مدیران وقت که اصرار به عقد این قرار داد داشته است اشاره می شود.مهندس خوشرو معاون عمرانی وقت استانداری در زمان تصدی خودبا اعمال نفوذ باعث بسته شدن قرارداد غیر قانونی مذکور می شود و با اعضاء هیات مدیره و مدیر عامل سازمان اقدام به تائید و تاکید جهت عقد قرارداد نموده است در حالی که هیچ وظیفه و اختیارات قانونی در این رابطه نداشته است. در ضمن وی بر خلاف ضوابط و خارج از حیطه اختیارات خود با تبدیل ضمانت نامه بانکی به سفته آنهم به مبلغ پانزده میلیون تومان موافقت نموده است.

(سند شماره 4)

sanad4 متن درخواست استاندار تهران نسبت به تخلف اداری معاون خود و معرفی وی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری

متن درخواست استاندار تهران نسبت به تخلف اداری معاون خود و معرفی وی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری

متن درخواست استاندار تهران نسبت به تخلف اداری معاون خود و معرفی وی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری

متن درخواست استاندار تهران نسبت به تخلف اداری معاون خود و معرفی وی به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری

sanad75

sanad143

این تنها گوشه ای از سوابق سوءاستفاده ها و تخلفات خانوادگی همسر و بانوی فتنه بود. به گزارش عصر امروز نکته مهم این است که با توجه به فرافکنی مسئولان سازمان محیط زیست در خصوص بنزین های آلوده و همچنین اسرار وزارت نفت برای واردات بنزین سئوال اصلی اینجاست که با توجه به این سوابق آیا بین تمام این رویدادها ارتباطی وجود دارد یا نه؟

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن