دیدبان

حمایت مرکل از کشور های بالکان غربی

حمایت مرکل از کشور های بالکان غربی

به گزارش دیدبان به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان برای کشورهای بالکان غربی یک چشم انداز روشن عضویت در اتحادیه اروپا را ترسیم کرده و در عین حال تصریح کرد که برای آن ها هنوز راهی برای طی کردن در این مسیر وجود دارد.

مرکل که در پیام ویدئویی که روز گذشته منتشر شد سخن می گفت همچنین تصریح کرد که آلمان از ورود این کشورها به اتحادیه اروپا حمایت می کند، اما برای آن باید همچنین معیارهای نزدیکی به اتحادیه اروپا برآورده شود.

مرکل همچنین تصریح کرد که اگر قبل از عضویت در اتحادیه اروپا پیشرفت هایی وجود نداشته باشد، بعد از عضویت مسلما مسئله امنیت این کشورها سهل تر نخواهد بود.

کشورهای صربستان، بوسنی و هرز گوین، مقدونیه و مونته نگرو می خواهند عضو اتحادیه اروپا شوند. کرواسی و اسلوونی که قبلا به جمهوری فدرال یوگسلاوی تعلق داشتند به اتحادیه اروپا پیوسته اند.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: چشم انداز عضویت در اتحادیه اروپا تنها آن چیزی نیست که روی کاغذ نوشته می شود، بلکه منوط به برنامه های حمایتی گسترده است. این در اصل در دست کشورهای نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است که آن ها مراحل ورود به اتحادیه را سریع تر طی کنند یا نه. البته در این کشورها پیشرفت هایی وجود داشته است، اما هنوز خیلی کارها باید انجام گیرد.

مرکل همچنین پیشرفت های صربستان در همزیستی و هماهنگی با کوزوو که در سال 2008 استقلال خود از صربستان را اعلام کرده بود تمجید کرد.

در روز چهار شنبه قرار است نخست وزیر صربستان دیداری با صدر اعظم آلمان داشته باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن