دیدبان

وعده متفاوت جنتی به هنرمندان

 وعده متفاوت جنتی به هنرمندان

به گزارش دیدبان به نقل از مهر، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم درباره جلسه ای که قرار است به زودی با علی مرادخانی معاون هنری‌اش و حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی درباره مسائل و مشکلات هنرهای نمایشی برگزار کند گفت: هنوز جلسه برگزار نشده ولی قرار است به زودی با آقای مرادخانی و مدیران مرکز هنرهای نمایشی جلسه ای را برگزار کنیم و درباره مسائل و مشکلات این بخش از هنر گفتگویی داشته باشیم.
وی افزود: با بررسی هایی که انجام شد و گلایه هایی که این روزها عنوان می شود به این نتیجه رسیدم که خلاهایی وجود دارد که باید هر چه زودتر آنها را بر طرف کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه هنر تئاتر در کشور مظلوم واقع شده است، بیان کرد: به این هنر نسبت به سینما، تجسمی و موسیقی توجه کمتری شده است. تئاتری ها همیشه مظلوم بودند و نتوانستند حق خود را مطالبه کنند. در حوزه نمایش به لحاظ معنوی و مادی کمی‌ها و کاستی‌های فراوانی وجود دارد که در تلاش هستیم آنها را برطرف کنیم تا هنرمندان این هنر شریف با خیالی آسوده تر بتوانند در این حیطه فعالیت کنند. هنرمند تئاتر باید در آرامش باشد تا بتواند اثر هنری خلق کند.  
جنتی یادآور شد: توصیه من به معاونت هنری این بوده است که باید هرچه زودتر این ضعف را ترمیم کنیم و مشکلاتی که سر راه هنرهای نمایشی کشور وجود دارد برطرف سازیم. فضای مورد نیاز و امکانات هنرمندان این عرصه را فراهم و در اختیارشان قرار دهیم. باید منزلت و کرامت آنها را حفظ و با نگاه دقیق تری به این مساله نگاه کنیم تا خدایی نکرده هنرمندانمان آسیب نبینند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حاشیه هایی که برای نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» به کارگردانی هادی مرزبان پیش آمده است، گفت: متاسفانه من در جریان نیستم که چه اتفاقی افتاده و از جزئیات این مسال بی خبر هستم، اما مشکل خاصی پیش نخواهد آمد. در تلاش هستیم تا مشکلات تئاتر کشور را در حد توانایی خود برطرف کنیم.
جنتی درباره وضعیت نهایی ساختمان اداره تئاتر و بازسازی تئاتر شهر نیز توضیح داد: من در جریان امور هستم و قرار ما بر این است که در این جلسه پیرامون همه امور مربوط به هنرهای نمایشی صحبت کنیم و مشکلات را برطرف سازیم.

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران