دیدبان

ایران بازار خوبی برای شرکت‌های انگلیسی است

ایران بازار خوبی برای شرکت‌های انگلیسی است

به گزارش دیدبان به نقل از تسنیم، حزب استقلال انگلیس به رهبری نایجل فاراژ در سطح «جزیره» نامزدهای متعددی را راهی ساختمان شماره یک قانون گذاری اروپادر بروکسل کرد. علاوه بر این، حزب استقلالی‌ها انتخابات را به کام حزب حاکم بریتانیا به رهبری دیوید کامرون و دار و دسته لندنی اش تلخ کردند. برای بررسی پرونده انتخابات پارلمان اروپا در حوزه بریتانیا از «امجد بشیر»، عضو حزب استقلال و نامزد راه یافته این حزب به پارلمان اروپا دعوت کردیم تا به سوالات خبرنگار بین الملل تسنیم، پاسخ دهد. در ادامه می توانید این گفتگو را دنبال کنید.

"امجد بشیر" در رابطه با دلایل موفقیت این حزب در انتخابات پارلمان اروپایی گفت: مردم انگلستان خواستار پایان بخشیدن به مهاجرت گسترده غیرکنترل‌شده کنونی و کنترل مرزها از سوی دولت این کشور هستند. تا زمانی که درون اتحادیه اروپا هستیم چنین چیزی ممکن نیست. زیرا "آزادی تحرک" از اصول بنیادین اتحادیه اروپا است. حزب استقلال انگلستان بر این باور است که توانِ کنترل مرزها و پذیرش مهاجر بر اساس یک سیستم امتیازبندی همانند آنچه در کانادا و استرالیا اجرا می‌شود، جزئی از حق حاکمیت انگلستان است. ما خواهان کنترل کمیت و کیفیت مهاجرت به کشور خود هستیم.

همچنین رأی‌دهندگان خواستار برگزاری یک همه‌پرسی در مورد (عضویت در) اتحادیه اروپا هستند زیرا آخرین بار حدود چهل سال پیش بود که در مورد عضویت در آن رأی دادند. در 1975 از ما خواستند تا در مورد "بازار مشترک" که تعرفه‌ها و موانع تجاری بین ملت‌ها (اروپا) را رفع می‌کرد رأی دهیم. عموم مردم بر این باورند که اتحادیه اروپا هم‌اکنون به یک چیز (پدیده) غیرقابل تشخیص تبدیل شده است. این اتحادیه یک پرچم، یک واحد پولی و یک نیروی دفاعی دارد. آن‌ها (مردم) از این تحولات ناخشنود هستند.

کامرون، اعتماد مردمی را از دست داد

بشیر در مورد عملکرد دیوید کامرون نخست‌وزیر این کشور اظهار داشت که وی اعتماد رأی‌دهندگان را از دست داده است زیرا وی تضمین داده بود که در مورد معاهده لیسبون همه‌پرسی برگزار کند اما در این مورد شکست خورد. وی هم‌اکنون قول داده است که همه‌پرسی دیگری را در سال 2017 و پس از انتخابات ملی (سراسری) این کشور برگزار کند اما هیچ کسی به وی باور ندارد.

وی تلاش دارد بر روی یک طناب غیرممکن راه برود و با اظهاراتی ضد اروپایی در راستای علایق حامیان خود حمایتشان را جلب کند آن هم در حالی که قول داده است (انگلیس) در اتحادیه اروپا باقی بماند زیرا از دید وی "این امر در (چارچوب) منافع ما است."

عملکرد وی نیز درخشان نیست زیرا وی پیش از آغاز مبارزات شکست را پذیرا شده است. منابع و پول‌های ناکافی برای انتخابات هزینه شد اما حملات منفی علیه حزب استقلال انگلیس اثراتی معکوس گذاشت و مردم را به سمت این حزب سوق داد.

انتخاب روحانی، فرصتی برای بهبود روابط با ایران

وی در مورد آینده روابط ایران و انگلیس اظهار داشت که انتخاب روحانی فرصت‌هایی نوینی برای (برقراری) روابط بهتر بین ایران و انگلیس به وجود آورده است. هر دو طرف بایستی با تقویت پیوندهای تجاری و فرهنگی خود از این امر استقبال کنند.

ما بایستی تلاش کنیم تا تحریم‌های تجاری را هرچه زودتر رفع کنیم و ایران بدون شک بازار خوبی برای شرکت‌های انگلیسی است.

پرداخت غرامت

بشیر همچنین اظهار داشت: تا زمانی که تحریم‌ها رفع شده و یا کاهش یابد، پرداخت غرامت از سوی ایران به انگلیس می‌تواند راهی برای حل مشکلات (فی‌مابین) باشد.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن