دیدبان

سفارت آلمان در محاصره یونانی ها

سفارت آلمان در محاصره یونانی ها

به گزارش دیدبان به نقل از ایرنا از آتن، شهروندان یونانی به نشانه اعتراض به عملکرد نیروهای نازی در خلال جنگ دوم جهانی و گرامیداشت هفتادومین سالگرد قتل عام تعداد زیادی از شهروندان روستای ˈ دی ستو مویˈ یونان، امروز با تجمع در مقابل سفارت آلمان، سفارت این کشور را برای مدت کوتاهی محاصره کردند.
شورای متقاضیان دریافت خسارت ازآلمان و شورای فعال منطقه دی ستومو برعلیه عملکرد نیروهای نازی، در گفت وگویی اعلام کردند: نیروهای نازی در سال ۱۹۴۴ میلادی تعداد ۲۱۸ نفرغیرمسلح از روستای ˈ دی ستوموˈ که تقریبا تمام جمعیت این روستا را تشکیل می داد، قتل وعام کردند.
بر اساس گزارش ها در این باره نیروهای نازی با بی رحمی تمام این افراد را که عمدتا زن ، کودک و مردان مسن بودند را قتل وعام کردند و دولت آلمان حاضر به پرداخت خسارتی در قبال این جنایات نیست.
معترضین یونانی، درمقابل سفارت آلمان ضمن سردادن شعارهایی برعلیه این کشور،اعلام کردند: جنایاتی را که نیروهای آلمان نازی در خلال جنگ دوم جهانی در قبال یونان مرتکب شده اند را فراموش نخواهند کرد و تا دریافت غرامت جنگی از دولت آلمان به تلاش ها و مبارزات خود ادامه می دهند.
بر اساس این گزارش، نیروهای نازی علاوه بر قتل وعام شهروندان یونانی درخلال جنگ دوم جهانی، اموال مردم راغارت، زیرساختاری ملی کشور یونان را نابود کردند و مقادیر زیادی ازبانک های این کشور به زور وام دریافت کردند ولی دولت آلمان تا کنون حاضر به پرداخت غرامت جنگی و بازپرداخت بدهی های خود به یونان از زمان جنگ دوم جهانی نیست.
یونانیان معتقدند که دولت آلمان میلیارد ها یورو به یونان بابت دریافت وام های اجباری و به زور، بدهکاراست ولی از پرداختن این وام ها، خودداری می کند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن